علت بواسیر در زنان
نوشته شده توسط : jody

هنگامی که رگ های اطراف مقعد و لگن گشاد یا متورم می شوند بواسیر اتفاق می افتد. این اتفاق به دلایل زیر پیش می آید: بارداری (بواسیر در بارداری) بالا رفتن سن اسهال مزمن یبوست مزمن نشستن به مدت طولانی (به خصوص در توالت) نزدیکی جنسی از مقعد چاقی بیش از حد ژنتیک- برخی افراد تمایل به بواسیر را ارث می برند. بواسیر می تواند داخل و بالای داخل مقعد اتفاق بیفتد. همچنین می تواند زیر پوست مقعد به صورت خارجی اتفاق بیفتد. 

علائم بواسیر در زنان خونریزی، معمولا بدون درد. بیمار معمولا لکه های قرمزی بر روی دستمال توالت در هنگام تمیز کردن مقعد مشاهده می کند. خارش در منطقه مقعد درد در منطقه مقعد توده های بیرون زده از منطقه مقعد تورم در منطقه مقعد توده نزدیک مقعد؛ می تواند باعث آزار و ناراحتی شود. چکه کردن مدفوع (بدون این که شما بخواهید) بواسیر داخلی، در داخل روده، معمولا هیچ علامتی ندارد. بیمار از این بواسیر اطلاعی ندارد زیرا مشکلی ایجاد نمی کند.

اما اگر علائم آن مشاهده شوند، خونریزی مقعدی اتفاق می افتد. گاهی اوقات تا زمانی که خونریزی در مدفوع مشاهده نشود، فرد از بواسیر داخلی خبر ندارد. زور زدن در هنگام مدفوع کردن باعث خونریزی می شود. زور زدن باعث خروج بواسیر داخلی از مقعد می شود که همراه با درد است. هنگامی که بیمار بواسیر خارجی دارد، بواسیر در زیر پوست مقعد دیده می شود. این بواسیر باعث خارش و خونریزی می شود. گاهی اوقات خون تجمع می کند و لخته خون ایجاد می شود که باعث ایجاد درد می شود. همچنین اطراف مقعد متورم و ملتهب می شود. بواسیر خارجی معمولا همراه با درد است.

چه زمانی برای بواسیر نیاز به ملاقات با پزشک است؟

هنگامی که علائم گفته شده را مشاهده کردید با پزشک تماس بگیرید. به یاد داشته باشید شاید خونریزی مقعد به دلیل دیگری باشد مانند سرطان مقعد. به همین دلیل گاهی خونریزی مقعد جدی گرفته نمی شود و به پزشک مراجعه نمی شود.

پزشک آزمایشات مختلفی بر روی شما انجام می دهد. این آزمایشات شامل آزمایش مقعدی دیجیتال می باشد که پزشک از طریق انگشت روغن زده با دستکش انجام می دهد.

گاهی اوقات آزمایش توسط آنوسکوپ انجام می شود. اگر بواسیر پس از روش های خانگی بهبود نیابد، باید به پزشک مراجعه کنید. اگر علائم همراه باحرکات شکم باشد، مدفوع تیره رنگ است، لخته خون در مدفوع وجود دارد حتما به پزشک مراجعه کنید. پزشک آزمایشات مختلفی برای بررسی مشکل شما انجام می دهد. اگر علائم همراه با خونریزی شدید، سرگیجه و درد باشد حتما به پزشک مراجعه کنید.

درمان بواسیر در زنان گاهی اوقات بواسیر خود به خود بهبود می یابد اما در بیشتر موارد به مصرف قرص یا عمل جراحی نیاز است. مصرف قرص بیشتر داروهای بواسیر شامل شیاف و پماد می باشد. این داروها از خارش و درد جلوگیری می کنند. این داروها نباید بیش از هفت روز مصرف شوند (مگر به تجویز پزشک).





:: بازدید از این مطلب : 1795
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: