زگيل تناسلي چيست ؟
نوشته شده توسط : jody

يكي از شايع ترين بيماري هاي آميزشي زگيل تناسلي است كه با نام زگيل مقاربتي هم شناخته مي شود.به طوري كه آمار غير رسمي حاكي از آن است كه در حال حاضر بيش از 1 ميليون ايراني به اين بيماري عفوني مبتلا شده اند. با توجه به الگوي روابط جنسي جوانان در شرايط فعلي احتمال افزايش اين عدد پيش بيني مي شود. چنين آمار تامل برانگيزي يعني يك اپيدمي گسترده پيش رو داريم كه اگر براي مقابله با آن چاره اي انديشيده نشود مي تواند اين بيماري را به مراتب از ايدز هم خطرناك تر كند و جلوگيري از بروز اين فاجعه ي انساني از وظايف خطير و دشوار جامعه ي پزشكي است كه هم سطح آگاهي افراد را افزايش دهد و هم با كمك روش هاي درماني موثري به جنگ با اين بيماري بشتابد.

تصوير شكل زگيل تناسلي

تصوير زگيل تناسلي

بيماري زگيل تناسلي چيست ؟

بيماري زگيل تناسلي يكي از شايع ترين عفونت هاي پوستي است كه در زير مجموعه ي عفونت هاي آميزشي STI قرار ميگيرد. نوعي ويروس عامل اصلي اين بيماري شناخته شده است كه با اولين تماس جنسي با فرد آلوده بيماري را آغاز مي كند. اين بيماري به شكل زگيل هايي در شكل و اندازه هاي گوناگون در نقاط مختلف ناحيه ي تناسلي و مقعد خود را نشان مي دهد.

با آغاز روابط جنسي فرد ريسك ابتلا به زگيل هاي تناسلي بسيار افزايش مي بيابد به طوري كه امروزه سن آغاز اين بيماري متاسفانه به مرز 14 سال رسيده است.

پس از آن كه فرد به عنوان ناقل ويروس شناخته شد ، وضعيت سيستم ايمني بدن فرد تعيين كننده ي آن است كه زگيل هاي تناسلي پس از چه مدتي بر روي پوست او ظاهر شوند. اين مدت زمان به طور متوسط 3 ماه است ولي اگر سيستم ايمني بدن فرد ضعيف باشد زودتر هم اتفاق مي افتد. در برخي موارد هم شخص تا پايان عمر فقط به عنوان ناقل بيماري شناخته مي شود و هيچگونه علائمي از زگيل هاي تناسلي بر روي پوست خود مشاهده نمي كند ولي مي تواند بيماري را به شريك جنسي خود انتقال دهد.

 

منبع: http://jarahlaser.com/

 





:: برچسب‌ها: زگیل تناسلی , زگیل مقاربتی , عفونت پوستی , بيماري زگيل تناسلي , بیماری جنسی ,
:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: