درد مقعد نشانه چیست؟
نوشته شده توسط : jody

 

درد در ناحیه ی مقعد یا رکتوم می تواند نشان از بیماری های مختلفی باشد و یا به علت یک کوفتگی ساده ناشی از زمین خوردن روی دهد.در اغلب موارد لخته شدن خون در رگ های بواسیری و یا ایجاد شقاق ( ترک در اطراف ناحیه ی مقعد) عامل ایجاد درد مقعد شناخته می شود اما در مواردی دیگر درد مقعد ناشی از وجود یک آبسه، بیماری آمیزشی، خارج شدن راست روده از محل طبیعی خود و یا بیماری هایالتهاب روده روی میدهد.

دلایل درد مقعدی

در اغلب موارد درد مقعد ناشی از بروز انواع بیماری ها در این ناحیه ی رخ میدهد که شرح مهمترین آنها می پردازیم. انواع بیماریهایی که باعث درد مقعدی می‌شود، به این شرح است:

هموروئید

شایع ترین بیماری ناحیه ی مقعد است که حدود نیمی از افراد جامعه به آن مبتلا می شوند.بواسیر با هموروئید را می توانیم التهاب و یا تورم بالشتک های هموروئیدی که به دفع مدفوع از بدن کمک می کنند، تعریف کنیم.این بیماری ناشی از زور زدن و وارد آمدن فشار بیش از اندازه به این ناحیه رخ داده و شامل علایمی از جمله خارش و خونریزی، بیرون زدگی، خون در مدفوع و درد مقعد است. این بیماری را می توان توسط لیزر قطعی و بدون درد و خونریزی درمان نمود.

 

هموروئید

شقاق یا فیشر مقعدی

یکی از بیماری های کمتر شایع ناحیه ی مقعد است که موجب ترک یا پارگی در اطراف ناحیه ی مقعد می گردد. شقاق معمول در اثر دفع مدفوع سفت ایجاد شده و در اغلب موارد بدون هیچ درمان خاصی بهبود می یابد.این بیماران معمولا خارش، خونریزی و ترشح از مقعد را تجربه نموده و در اغلب موارد درد مقعد را هنگام دفع و پس از آن تجربه خواهند نمود. این بیماری را می توان در صورت مزمن شدن توسط لیزر به راحتی و بدون درد درمان نمود.

 

شقاق مقعدی

آبسه آنورکتال

شیوع این آبسه در بین مردان و کسانی که مبتلا به بیماری های گوارشی هستند، بیشتر است. در این بیماری یک آبسه دقیقا در ناحیه سوراخ مقعد و یا بطور عمیق در جدار راست روده تشکیل می شود.از علائم شایع این آبسه می توانیم به درد مقعد، تورم،درد ضربان دار، تب و درد هنگام اجابت مزاج اشاره کنیم.

آبسه آنورکتال

زگیل های جنسی

زگیل های جنسی در اطراف ناحیه پوست مقعد و یا داخل ناحیه ی تحتانی رکتوم ایجاد شده و از بین بردن آنها مشکل است. این زگیل ها به شکل توده های گل کلمی ایجاد شده و گاهی منفرد و گاهی مجتمع است از علائم این بیماری می توانیم به درد مقعد، خونریزی و بوی بد اشاره کنیم.

زگیل جنسی

درد راست روده زودگذر

چنین شرایطی معمولا در زنان جوان و افراد جوان کمتر از 45 سال رخ داده و دلیل آن بطور واضح مشخص نشده است. اما می توان گفت اسپاسم عضلات مقعد باعث ایجاد چنین شرایطی خواهد شد. درد مقعد در این حالت زودگذر، ناگهانی و شدید است و معمولا کمتر از یک دقیقه به طول می انجامد.در مواردی نادر این اسپاسم مدت طولانی به طول انجامیده و ممکن است درد آن به حدی باشد که فرد را از خواب بیدار نماید.

 

http://jarahlaser.com/





:: بازدید از این مطلب : 1500
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 آذر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: