بیماری کرون و دلایل بروز این بیماری
نوشته شده توسط : jody

کرون یکی از بیماری‌های التهابی روده است که باعث آسیب‌هایی در دیواره‌ی روده می‌شود. این بیماری مزمن است و معمولاً در دو دوره‌ی سنی بیشتر بروز میکند؛ بین 10 تا 30 سال و دیگری حدود 60 سالگی و بعد از آن است.بیماری کرون می‌تواند دارای علائمی باشد که در تمام عمر می‌آیند و می‌روند.

در این بیماری مبتلا شدن هر قسمت از گوارش یحتمل است  و معمولا التهاب تمام ضخامت جداره روده را درگیر می‌کند و می‌تواند سبب ایجاد آبسه، فیستول یا تنگی در روده شود. این آسیب‌های التهابی بصورت بخش بخش، دیواره‌ی روده را درگیر می‌کند و التهاب و ضایعات در دیواره پیوسته نیست، بلکه به بیانی لکه لکه است.

  

غذاهای مفید برای بیماری کرون, علایم اولیه بیماری کرون

بیماری کرون در افرادی که یکی از اعضای خانواده شان به این بیماری مبتلا است، شایعتر است.

دلایل بیماری کرون:

علت اصلی این بیماری همچنان ناشناخته است. در گذشته به نظر می رسید رژیم غذایی و استرس یکی از علل بروز بیماری باشند اما اکنون پزشکان می‌دانند که این دو عامل، باعث تشدید بیماری می‌شوند اما علت بیماری نیستند. دلایل دیگری مثل وراثت و نقص سیستم ایمنی احتمالاً در بروز بیماری نقش دارند.

ممکن است یک باکتری و ویروس آغاز کننده بیماری باشد. زمانی که سیستم ایمنی سعی در مقابله با میکرو ارگانیسم مهاجم دارد، یک پاسخ غیرطبیعی از سیستم ایمنی باعث حمله به سلولهای دستگاه گوارش و ایجاد علایم شود.

 

www.beytoote.com

 





:: برچسب‌ها: کرون , بیماری کرون , علت کرون , التهاب روده ,
:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: