نحوه تشخیص هموروئید
نوشته شده توسط : jody

 

علائم شاخص هموروئید را برای افرادی که قبلاً بیماری آنها تایید شده می‌توان در خانه درمان نمود. اما هرگونه خونریزی مجدد از رکتوم، خصوصا خونریزی شدید یا در افراد بالای 40 سال باید مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد.

علائم هموروئید

از نشانه‌های بیماری هموروئید میتوان به درد، مشاهده خون روی دستمال توالت، خارش و سوزش و احساس وجود توده در مقعد اشاره کرد.

همه علائم عنوان شده رایج هستند و بیش از 75 درصد از مردم آنها را تجربه می کنند. با این حال چگونه می توان تشخیص داد که به بیماری دیگر مبتلا شده‌اید؟ پزشکان از تشخیص افتراقی برای تایید بیماری استفاده می کنند. به این معنی که با رد سایر بیماری‌ها وجود یک عارضه را تشخیص می دهند. در اینجا به بعضی از بیماری‌ها که علائمی مشابه با هموروئید دارند اشاره می کنیم :

  • بیماری IBD یا التهاب روده: این بیماری شامل بیماری کرون و کولیت زخمی است و می تواند خونریزی و ناراحتی رکتوم را ایجاد نماید. هر دو نوع IBD جزء بیماری‌های طولانی مدت است که معمولاً جوانان را درگیر می‌کند. علائم این عارضه‌ها شامل اسهال، التهاب، کاهش وزن و تب می‌باشد.
  • سرطان کولون و رکتوم : این سرطان ها در نزدیکی رکتوم رخ می‌دهند و موجب خونریزی و ناراحتی مقعد می‌شوند و علایمی شبیه هموروئید دارند. سرطان رکتوم و کولون قبل از 40 سالگی نادر است. علائم این سرطان‌ها ممکن است شامل خونریزی مداوم، تغییر در عادت های روده یا شکل حرکت روده، درد کمر، شکم و کاهش وزن غیر منتظره باشد.
  • شقاق : شقاق یا همان شکاف در دیواره مقعد علایمی مشابه با بواسیر را ایجاد می‌کند و می تواند باعث درد، سوزش و خونریزی شود. این عارضه می تواند در هر سنی رخ دهد و معمولاً عامل آن یبوست است. شکاف‌های مقعدی معمولاً با درمان‌های خانگی مشابه هموروئید درمان می شود.
  • زگیل ناحیه تناسلی : زگیل تناسلی یکی از انواع بیماری های منتقله از راه جنسی است (STDs) است که می تواند در ناحیه مقعد رشد کند و علایمی مانند خونریزی و ناراحتی را ایجاد کند. عامل زگیل تناسلی ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) است و باید به سرعت درمان شود زیرا رشد و افزایش این زگیل ها شانس ابتلا به سرطان رکتوم را افزایش می دهد. دیگر STD ها، از جمله کلامیدیا و گنوره نیز در ناحیه مقعد ایجاد شده و باعث نشانه‌های تحریک و خونریزی می‌شوند.
  • خارش مقعد : خارش مقعد اغلب با بیماری هموروئید اشتباه می شود، زیرا این مشکل نیز باعث خارش و سوزش در ناحیه رکتوم می شود و در واقع یک نوع درماتیت موضعی است که خارش شدیدی را ایجاد می کند. این مشکل می تواند از رطوبت بیش از حد و یا حساسیت غذایی حاصل شود. درمان این عارضه شامل خشک نگه داشتن مقعد، اجتناب از خراش، و استفاده از پماد یا کرم تجویزی پزشک است.

منبع: بیچشک





:: برچسب‌ها: هموروئید , تشخیص هموروئید , بیماری هموروئید ,
:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: