پماد برای درمان شقاق مقعدی
نوشته شده توسط : jody

شقاق یا فیشر از انواع نسبتاً شایع بیماری های مقعدی است که افراد را در سنین مختلف درگیر می کند، شقاق به معنی ایجاد ترک در دیواره مقعد است که همراه با درد شدید بروز می کند، از دیگر علائم ابتلا به این عارضه می توانیم به سوزش، خارش، خونریزی و … اشاره کنیم. اگر شقاق درمان نشود، زخم ایجاد شده عمیق تر شده و به طبع علائم ایجاد شده تشدید می شوند. اولین راهکار درمان شقاق بعد از تغییر رویه زندگی یعنی تحرک و تغییر رژیم غذایی، مصرف دارو و پماد است. این بیماری در اغلب موارد با مصرف دارو بهبود می یابد به خصوص اگر در مراحل ابتدایی خود باشد. درمان دارویی در ۵۰% موارد شقاق مزمن موثر واقع می شود. در ادامه به معرفی بهترین دارو ها و پماد برای درمان شقاق می پردازیم :

آنتی فیشر

آنتی فیشر

پماد آنتی فیشر از بهترین پماد ها برای درمان شقاق مقعد است، که در بهبود علائم بیماری از جمله درد، سوزش، خارش و …موثر است. آنتی فیشر با استفاده از داروهای گیاهی دارمازو ( دارای تانِیک اسِید است و خاصیت قابض دارد.) و عصاره های بابونه ( دارای خاصیت ضد التهاب و ضد اسپاسم است که برای درمان زخم های غشای مخاطی مناسب است.) تولید می شود و با مداومت در مصرف به درمان شقاق مقعدی کمک می کند. برای مصرف این دارو کافی است زخم شقاق را با آن پوشش دهید. مصرف این دارو به جز موارد حساسیت های شدید منع مصرف ندارد.

پماد گلیسیرین تری نیترات

پماد گلیسیرین تری نیترات از معروف ترین پماد ها برای درمان شقاق مقعدی است، عملکرد این دارو به گونه ای است که جریان خون در ناحیه مقعدی را افزایش داده و از طرفی با کاهش فشار وارده به عضله مقعد، موجب تسریع بهبود زخم شقاق می گردد. مصرف این پماد باید ۸ الی ۱۲ ساعت یکبار با توجه به شرایط بیمار و نظر پزشک باشد، البته بهترین زمان مصرف دارو بلافاصله قبل از اجابت مزاج است. عوارض جانبی این دارو به این شرح است :

  • سردرد
  • سرگیجه
  • کاهش فشار خون

لازم است تا ۲۴ ساعت پس از مصرف گلیسیرین تری نیترات از داروهای درمان اختلال نعوظ مثل سیلدنافیل (Viagra)، تادالافیل (Cialis) و یا واردنافیل (لویترا) استفاده نکنید. دوره درمانی با این دارو بین ۶ الی ۸ هفته تعیین شده است.

پماد مسدود کننده کانال کلسیم

پماد مسدود کننده کانال کلسیم یکی دیگر از داروهای تجویزی برای درمان شقاق مقعد است، عملکرد این دسته از داروها شامل جلوگیری ورود کلسیم به داخل سلول و خروج کلسیم از ذخایر سلولی است تا از این طریق با کاهش فشار خون به درمان شقاق کمک نماید. نوع خاصی از پماد های مسدود کننده که دیلتیازم نام دارد، به درمان شقاق کمک می کند، نوع موضعی این دارو عوارض جانبی کمتر و اثر بخشی بیشتری را به دنبال دارد. شایع ترین عارضه پس از مصرف دیلتیازم سردرد است.

پماد لیدوکائین

لیدوکائین

همانطور که میدانید مهمترین علامت شقاق درد شدید آن است که حاصل فشار بیش از اندازه به عضله مقعد است. پماد لیدوکائین با دارا بودن خاصیت ضد التهابی و ضد دردی، علائم بیماری شقاق مانند خارش، درد، سوزش و … را از بین برده و در بهبود زخم این بیماری نیز موثر است. البته مصرف این دارو باید زیر نظر پزشک و مقدار تجویز وی باشد، زیرا لیدوکائین امکان مصرف طولانی مدت را ندارد.

منبع: کلینیک نوین

مطالب مرتبط: http://yon.ir/AtQeV

https://www.balatarin.com/permlink/2019/6/23/5121397

http://www.emdadgar.com/forum/showthread.php?tid=16453

https://www.balatarin.com/permlink/2019/6/22/5120755

https://www.balatarin.com/permlink/2019/6/20/5119343

http://forum.kishtech.ir/showthread.php?tid=31624

https://www.edocr.com/user/jarahclinic

https://www.edocr.com/v/nojvyap4/jarahclinic/

http://www.class8om.loxblog.com/forum/?p=1070&fid=1070

https://dribbble.com/shots/6602540-

https://britishforcesdiscounts.co.uk/biz/a/93625-jarahclinic

https://ello.co/jody70/post/zyf8z2bixzruseq3enhlra

http://yon.ir/8PbuX

https://onmogul.com/novin70

http://economist.rudn.ru/4images/member.php?action=showprofile&user_id=21753

https://www.sandiegoreader.com/users/novin70/

https://www.quibblo.com/user/novin70

http://yon.ir/aVU9q

http://forum.persianseven.ir/t354945.html#post936353

http://yon.ir/cQeSb

https://forum.elster.de/anwenderforum/member.php?562546-novin70

https://www.panikad.com/ad/70131/

https://www.panikad.com/site/jarah.clinic/





:: بازدید از این مطلب : 400
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: