پماد درمان زگیل تناسلی
نوشته شده توسط : jody
تصویر پماد درمان زگیل تناسلی
 

یکی از روش های درمان زگیل تناسلی در مراحل ابتدایی و نیز در مورد زگیل های کوچک تر، استفاده از پماد و محلول می باشد. پماد های زگیل با دارا بودن خواص اسیدی موجب التهاب و پوسته پوسته شدن سطح زگیل ها شده، و در نهایت زائده های ایجاد شده را از بین می برد.

حتما قبل از هر اقدامی با پزشک خود مشورت کنید. در صورتیکه زگیل ها بزرگ و یا در قسمت حساسی از بدن باشند، دکتر معالج روش درمان کرایو یا لیزر را پیشنهاد دهد.

در ادامه به بررسی چند پماد معروف برای درمان های زگیل تناسلی می پردازیم :

درمان زگیل با پودوفیلوکس

تصویر پودوفیلوکس درمان زگیل تناسلی

این دارو به دو شکل محلول و ژل قابل دسترسی است و جهت از بین بردن ضایعات پوستی کاربرد داشته و می تواند زگیل های بدن و زگیل های تناسلی در مردان را از بین ببرد. استفاده از این پماد در نواحی مخاطی بدن مانند دهان، مجرای تناسلی و واژن به علت تحریک بیش از اندازه ممنوع است. مصرف این دارو برای مادران باردار و افراد حساس به دارو ممنوع بوده و در زمان استفاده از آن باید از تماس جنسی پرهیز نمود.

نحوه مصرف : این دارو باید به مدت 3 روز ، صبح و عصر بر روی ضایعات استعمال گردد. برای استفاده از این پماد نیاز به اپلیکاتور است تا پماد تنها بر روی ضایعات مورد استفاده قرار گیرد و از تماس آن با نواحی اطراف زگیل جلوگیری شود.

عوارض : یکی از عوارض شایع در چنین داروهایی التهاب، سوزش و خارش است البته در برخی مواقع ممکن است بیمار درد نیز احساس کند.

 

پماد آلدارا

تصویر پماد آلدارا درمان زگیل تناسلی

این پماد موضعی یکی از درمان های مناسب برای از بین بردن زگیل های تناسلی است. البته این دارو نیز نباید با مخاط  بدن مانند چشم، بینی، دهان، واژن و … تماس پیدا کند و فقط مناسب استعمال بر روی زگیل ها می باشد.

نحوه مصرف : پماد آلدارا باید به مدت 16 هفته و 3 بار در هفته و هر بار یکبار در روز بر روی زگیل استعمال شود. بهترین زمان استفاده از این پماد نیز شب ها قبل از خواب است. بعد از مصرف این پماد بهتر است روی آن را با پارچه نپوشانید.

عوارض : از جمله عوارض این پماد می توانیم به قرمزی و تورم، خارش، سوزش، درد و حساسیت اشاره کنیم. همچنین در برخی مواقع از زگیل ترشحات مایع مانند نیز خارج می شود. اگر بیمار حساسیت شدیدی نسبت به این دارو داشته باشد، ممکن است عوارضی شبیه به سرماخوردگی و آنفولانزا را تجربه نماید. یعنی دچار سرفه، تب، درد استخوان و سینه شود.

اطلاعات بیشتر در سایت کلینیک اچ پی وی 





:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 آذر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: