درمان بواسیر با لیزر روشی سریع و بدون درد
نوشته شده توسط : jody

به گزارش وانانیوز، 

برای تشخیص بواسیر باید به محض مشاهده چنین علائمی، به دکتر متخصص مراجعه کنید تا با انجام معاینات و آزمایشات مربوطه، بیماری شما تشخیص داده شود. بواسیر خارجی معمولا با مشاهده ناحیه مقعد به راحتی تشخیص داده می شود، اما برای تشخیص هموروئید داخلی از روش معاینه با انگشت، بررسی بصری کانال مقعد و در نهایت کولونوسکوپی استفاده می شود.

بیماران مبتلا به هموروئید به دلیل احساس درد و ناراحتی شدید و ایجاد اختلال در زندگی روزمره شان، به دنبال روش هایی برای درمان سریع و فوری درد بواسیر می باشند.

گاهی هم اتفاق می افتد که بیمار در شرایط اورژانسی قرار می گیرد و به همین دلیل نیاز به درمان سریع این بیماری است. زمانی این اتفاق می افتد که هموروئید دچار خونریزی شدید می شود و می تواند خطرناک باشد. همچنین اگر به خونریزی هموروئید بی توجهی شود، عوارضی مثل کم خونی و کمبود آهن را برای بیمار به دنبال دارد.

درمان بواسیر با لیزر

یکی از روش های قطعی برای خلاص شدن از این بیماری، درمان بواسیر یا هموروئید با لیزر می باشد که به عنوان روشی نوین توانسته رضایت بالای بیماران و حتی جامعه پزشکان را جلب کند. لیزر به دلیل مزایای بسیاری که دارد، برای درمان سایر بیماری های نشیمنگاه هم روشی کارآمد محسوب می شود. خدمات درمان بواسیر یا هموروئید با لیزر در درمان کلینیک در کمتر از یک ساعت و با استفاده از داروی بی حسی، تحت نظر پزشک متخصص انجام می شود و نیازی به بستری شدن پس از انجام عمل نمی باشد.

با اینکه لیزر هم مثل جراحی سنتی به عنوان روش درمان قطعی بواسیر مورد استفاده قرار می گیرد، اما هیچ یک از مشکلات و عوارض بعد از جراحی معمولی را به دنبال نخواهد داشت. همچنین دقت پزشک در روش لیزر بسیار بالاتر از جراحی معمولی است و علت این امر انعقاد سریع خون پس از بریدن و سوزاندن رگ ها بوسیله لیزر است. اشعه لیزر می تواند عروق خونی ناحیه مقعد را بازسازی کرده و از خونریزی حین عمل جلوگیری کند. همین ویژگی لیزر به جراح کمک می کند تا موضع تحت درمان را به وضوح ببیند و رگ های بواسیری بطور کامل سوزانده شود.

به علاوه نداشتن درد و ناراحتی و عدم نیاز به گذراندن دوران نقاهت طولانی، از مهم ترین مزایای درمان بواسیر با لیزر به شمار می رود که بیماران را برای انتخاب این روش ترغیب می کند. پس از انجام این عمل، بیمار می تواند به زندگی عادی خود برگردد.

لیزر هم در دو نوع اشعه مادون قرمز و دی اکسید کربن انجام می شود.

با تابش اشعه مادون قرمز روی زائده بواسیری، بافت تشکیل دهنده آن خشک شده و با کاهش درد و خونریزی، بیماری بهبود پیدا می کند. در حقیقت حرارتی که توسط اشعه مادون قرمز ایجاد می شود، باعث قطع جریان خونرسانی به هموروئید می شود. اشعه درمانی معمولا برای بواسیرهای درجه 1 و 2 استفاده می شود.

از لیزر دی اکسید کربن برای برداشتن کامل زائده هموروئیدی استفاده می شود و این نوع لیزر برای درمان انواع بواسیر کاربرد دارد. یکی دیگر از مزایای لیزر عدم آسیب دیدن بافت اطراف هموروئید می باشد.

مزایا و عوارض لیزر درمانی هموروئید

به جرات میتوان گفت که درمان بواسیر با لیزر هیچ یک از عوارض عمل سنتی، مثل بازگشت دوباره بیماری، بی اختیاری گاز و مدفوع و آسیب به عضلات اسفنکتر را به دنبال نخواهد داشت و از این بابت جای نگرانی نیست. اما استفاده از حمام سیتز، نوشیدن مایعات، مصرف کافی فیبر و جلوگیری از یبوست مواردی است که بعد از درمان هموروئید با لیزر باید رعایت شوند.

 





:: برچسب‌ها: درمان بواسیر با لیزر , لیزر بواسیر , لیزر هموروئید , درمان هموروئید با لیزر ,
:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: