مزایا و معایب درمان بواسیر با لیزر
نوشته شده توسط : jody

به نقل از سایت آسمونی

بیماری های نشیمنگاهی که آمار مبتلایان به آن امروزه به شدت در حال افزایش است، می توانند بسیار آزاردهنده باشند و باید جدی گرفته شوند. اینگونه بیماری ها را می توان به چهار گروه اصلی بواسیر یا هموروئید، شقاق، فیستول و کیست مویی تقسیم کرد که بواسیر به عنوان شایع ترین بیماری در بین آنها شناخته می شود.

بالشتک های بواسیری همان رگ های ناحیه آنال هستند که تحریک شده و کشیده می شوند و در نهایت به شکل هموروئید ظاهر می شوند. ایجاد فشار در ناحیه مقعد می تواند دلایل متعددی داشته باشد که زور زدن زیاد در زمان دفع مدفوع، یبوست داشتن به مدت طولانی، بارداری و زایمان در خانم ها، نشستن های طولانی، چاقی و… بخشی از این دلایل هستند.

اگر عروقی که درگیر این بیماری هستند در داخل کانال مقعد باشند، نوع بواسیر داخلی و اگر در خارج از مقعد باشند، بواسیر خارجی است.

اما تفاوت نوع داخلی و خارجی این بیماری در علائمی است که ایجاد می کنند. هموروئید خارجی می تواند آزاردهنده تر باشد، زیرا در ناحیه حساسی از بدن قرار دارد و به همین دلیل درد و ناراحتی بیشتری ایجاد می کند. موارد زیر از شایع ترین علائم بواسیر خارجی است:

  • مشاهده خون روشن روی مدفوع بعد از هر بار عمل دفع
  • لمس توده و برآمدگی اطراف مقعد
  • احساس خارش و سوزش شدید
  • احساس درد و ناراحتی هنگام نشستن

البته که مشاهده چنین علائمی صرفا به معنی ابتلا به هموروئید نیست و باید تشخیص قطعی بیماری را به عهده پزشک بگذارید. حتی امکان مشاهده علائم متفاوت در افرادی که به یک نوع بواسیر مبتلا شده اند وجود خواهد داشت. نتیجه عدم درمان به موقع بواسیر خارجی، ترومبوزه شدن و ایجاد خونریزی های زیاد است.

پس از مراجعه به دکتر متخصص و تشخیص بیماری، بلافاصله اقدامات درمانی آغاز می شود. روش های مختلفی برای درمان این بیماری وجود دارد اما اگر به دنبال درمان قطعی بواسیر هستید، لیزر و جراحی بهترین گزینه های شما می باشند. البته شدت پیشرفت بیماری و نوع و درجه بواسیر نیز در تعیین روش درمان بسیار تاثیرگذارند. مثلا هموروئید درجه سه و چهار به هیچ عنوان بدون جراحی قابل درمان نیستند اما برای درمان هموروئید درجه 1 و 2 می توان در ابتدا از روش های خانگی و دارویی هم استفاده کرد.در صورتیکه تغییری در روند بهبود بیماری ایجاد نشد، باید به سراغ روش های درمان پزشکی برویم.

اگر بخواهیم مروری بر گذشته داشته باشیم درمی یابیم که عمل جراحی سنتی تنها راه درمان بواسیر بوده و مشکلاتی مثل خونریزی و درد شدید، احتمال عود مجدد بیماری، بستری شدن در بیمارستان و گذراندن دوران نقاهت طولانی را به دنبال دارد. به همین علت بیماران معمولا تمایلی به انجام آن ندارند و سعی می کنند از روش های جایگزین استفاده کنند. همچنین از مهم ترین عوارض جراحی به روش های سنتی نیز می توان به بی اختیاری مدفوع و عود مجدد بیماری اشاره کرد.

اگر به دنبال درمان سریع بواسیر هستید، روش لیزر در کمتر از یک ساعت و بدون بیهوشی انجام می شود و نیازی به استراحت و گذراندن دوران نقاهت نیست. بیمار بلافاصله بعد از این جراحی سرپایی، می تواند به منزل برگردد و فقط چند ساعتی تا از بین رفتن اثرات داروی بی حسی زمان لازم است.

سایر مزایای جراحی بواسیر با لیزر شامل این موارد است:

  • از مهم ترین ویژگی های لیزر احتمال پایین عود مجدد بیماری است
  • این روش بصورت سرپایی و بدون بیهوشی انجام می شود
  • خونریزی و درد در لیزر به حداقل می رسد
  • تقریبا هیچگونه عوارضی به دنبال نخواهد داشت

 





:: برچسب‌ها: لیزر بواسیر , لیزر هموروئید , درمان بواسیر با لیزر , درمان هموروئید با لیزر ,
:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: