با بواسیری که خونریزی میکند چه باید کرد؟
نوشته شده توسط : jody

بواسیر یا هموروئید یکی از عارضه های نشیمنگاهی شایع است که به شدت فراگیر شده و افراد زیادی با این بیماری دست به گریبان هستند. زمانی که این عروق آسیب ببینند و دچار کشیدگی شوند، بواسیر یا هموروئید بروز پیدا می کند. اگر رگهای دیواره مقعد دچار این آسیب شوند، هموروئید داخلی و اگر رگ های اطراف مقعد آسیب ببینند بواسیر خارجی است.

علائم هموروئید در همه مبتلایان یکسان نیست و بسته به محل ایجاد عارضه و شدت پیشرفت آن قابل تغییر است. گاهی اولین نشانه‌ای که افراد با آن مواجه می‌شوند، خونریزی از مقعد است. در چنین شرایطی، احتمال اینکه هموروئید از نوع داخلی باشد بیشتر است، چون شایع ترین نشانه هموروئید داخلی خونریزی است و سایر علائم آن در مقایسه با هموروئید خارجی خفیف تر است.

هموروئید خارجی به دلیل اینکه در پوست حساس اطراف مقعد بروز پیدا می‌کند، علائمی مثل خارش و سوزش، ایجاد التهاب و برآمدگی، درد در زمان نشستن و خونریزی را ایجاد می کند.

منظور از خونریزی مشاهده چند قطره خون روشن روی مدفوع یا داخل توالت است، اما اگر این خونریزی شدت پیدا کرد و حتی در شرایط عادی هم دچار خونریزی شدید، احتمالا به بواسیر خونی مبتلا شده اید.

در چنین مواقعی با مراجعه سریع به پزشک متخصص، از ادامه خونریزی جلوگیری کنید. اگر به موقع برای درمان خونریزی بواسیر خونی اقدام نکنید، خون زیادی از دست می دهید و ممکن است به کم خونی یا فقر آهن دچار شوید.

هر دو نوع خارجی و داخلی می توانند دچار خونریزی شدید شوند اما خونریزی در بواسیر خارجی که خونی شده باشد شدیدتر است. همچنین در هموروئید خارجی همراه با خونریزی احتمال ترومبوزه شدن هم وجود دارد.

به ایجاد لخته خون در برآمدگی هموروئید، ترومبوزه گفته می شود که در این حالت هم بیمار علائم شدیدتری را تجربه میکند.

علاوه بر خونریزی، خروج ترشحات مخاطی و چسبنده به همراه خون هم از دیگر علائم هموروئید خونی است. با این حال نمی توان علت تمام خونریزی های مقعدی را بواسیر دانست و باید تشخیص قطعی را به عهده پزشک بگذاریم.

دکتر متخصص معمولا با معاینه بالینی بیماری شما را تشخیص می دهد، اما در مواقعی که تشخیص سخت باشد و نیاز به معاینه داخل رکتوم باشد از آزمایشاتی نظیر کولونوسکوپی و آنوسکوپی استفاده می شود.

 

ادامه مطلب





:: برچسب‌ها: خونریزی بواسیر , بواسیر خونی , هموروئید خونی , ,
:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: