نقش ليزر در درمان بيماري هاي مقعد
نوشته شده توسط : jody

عامل اصلي هموروئيد يبوست مزاج و زور زدن طولاني مدت در موقع اجابت مزاج و بلند كردن اجسام سنگين كه به دنبال آن به كف لگن فشار آمده و موجب خونريزي اين كلافه هاي عروقي (هموروئيد) مي شود .

مراقبتهاي پس از جراحي بواسير

براي درمان هموروئيد هاي پيشرفته كه توسط جراح ، بافتهاي بواسيري برداشته و بخيه مي شوند، مراقبت هايي پس از عمل نياز است كه عبارتند از:

اصلاح رژيم غذايي با استفاده از غذاهاي پر فيبر از قبيل مصرف سبزيجات ، ميوه جات فراوان ، پودر پسيليوم (اسفرزه ) ، مايعات فراوان .
تنظيم اجابت مزاج مرتب و به موقع كه معمولا يك ساعت پس از غذا خوردن زمان مناسبي براي اجابت مزاج مي باشد .
شستشوي با آب گرم.
استفاده از پماد آنتي هموروئيد يا شياف آن پس از اجابت مزاج طبق دستور پزشك .
در لگن آب گرم به مدت ۲۰-۱۵ دقيقه پس از اجابت مزاج بنشينيد و تكرار ان ۳-۲ مرتبه در روز مفيد است .
تا چند روز پس از عمل ممكن است خونريزي مختصر و يا دفع خونابه داشته باشيد ، كه اين مسئله طبيعي است . كه بايستي از يبوست و زور زدن هنگام اجابت مزاج خودداري كرده و استفاده از لگن آب گرم نيز كمك كننده مي باشد . در صورت ادامه يبوست و فشار موقع اجابت مزاج ، احتمال خونريزي پس از جراحي افزايش مي يابد . در صورت خونريزي شديد و يا تداوم آن در اولين فرصت به پزشك متخصص گوارش و يا اورژانس بيمارستان مراجعه نماييد .

 

مزاياي درمان هموروئيد يا بواسير با ليزر بيماري هاي مقعد نسبت به جراحي سنتي
نيازي به بستري در بيمارستان و گرفتن بيهوشي عمومي يا بي حسي نخاعي كه يكي از علل ترس بيماران است نداشته ومتعاقب آن نيازي به استراحت چند روزه در منزل كه از ضروريات جراحي سنتي است را ندارند و از روز بعد از عمل ميتوانند به سركار خود بازگردند زيرا بيمار بيهوشي نگرفته ودرد زيادي بعد از عمل ندارد.

 
نيازي به پانسمان داخلي (توپي يا تامپون)ندارد كه معمولا در جراحي سنتي اجباري و خارج كردن آن بسيار دردناك است .
عمل معمولا در مطب انجام و بيمار بعد از عمل مرخص وميتواند بعد از عمل تغذيه معمولي و دفع مدفوع داشته باشد در حالي كه در جراحي سنتي اصل برعدم تغذيه حداقل براي ۲۴ ساعت وسپس تغذيه با سوپ براي به تاخير انداختن دفع براي مدت چند روزمي باشد.
درد بعد از عمل با ليزر نسبت به جراحي سنتي بسياركمتر و ميزان خونريزي نيز كمتر است همچنين ميزان عود كمتر است.
انتقال عفونت هاي خطرناك مثل هپاتيت كه در جراحي سنتي محتمل است درعمل با ليزر وجود ندارد.
بر خلاف تصور عموم ليزر در درمان بواسير هر مرحله اي حتي مراحل پيشرفته هموروئيد و غيره كارآيي دارد و حتي در مورد بيماران با سن بالا و مشكلات ديابتي-كبدي-كليوي و بيماران قلبي كه داروهاي رقيق كننده خون مصرف مي كنند قابل انجام است.
علل بروز بيماري هاي مقعد

گذشته از عوامل ارثي و ژنتيكي مهمترين عامل تغيير در نوع دفع مدفوع بصورت يبوست يا اسهال شديد مي باشد كه هر دو اين حالت ها منجر به صدمه به ناحيه آنوس و نهايتا ايجاد بيماري ميشود.اما علت يبوست چه ميتواند باشد. مهمترين عامل تغيير در شيوه زندگي و رفتن به سمت بي تحركي است همچنين عدم استفاده از مواد غذايي فيبردار و به جاي آن استفاده از غذاهاي چرب و سرخ شدني مثل فست فودها است.

منبع: جراحي هموروئيد




:: بازدید از این مطلب : 371
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 فروردين 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: