بهره گيري از ليزر در درمان هموروئيد
نوشته شده توسط : jody

بهره گيري از ليزر در درمان هموروئيد:

بايد دانست كه درمان هموروئيد با بهره گيري از ليزر افزون بر درد و خونريزي كمتر در مقايسه با جراحي معمولي در مدت زمان كوتاهي نيز اثر مي كند و بيمار به حالت معمولي زندگي اش برميگردد.تبليغات غلطي در اجتماع به منظور درمان با ليزر به ويژه درمان هموروئيد مشاهده مي‌شود كه باعث تصميم گيري‌هاي نادرست مي‌شود.

كلا ليزرها براي درمان بواسير به دو گونه كم توان و پرتوان قسمت مي گردند كه ليزرهاي كم توان در درمان زخم، كم كردن ورم و كاستن اسپاسم عضله ها عملكرد بيشتري دارند.گونه ليزر كم توان در دردزدايي اثرگذار باشد و در مطب بدون خونريزي و بدون احتياج به بيهوشي قابل عمل مي باشد.

ليزرهاي پرتوان به خاطر داشتن انرژي بيشتر براي قطع كردن يا سوزاندن استفاده مي شوند كه برخلاف ليزرهاي كم توان محتاج بيهوشي يا بي‌حسي موضعي مي باشند. توجه كنيد كه ليزري كه من در مطب به كار مي برم ليزر شيرينكيج راديال مي باشد به اين معني كه اين نوع ليزري مي باشد كه تابش آن به طور نوري و مستقيم تابش نمي كند بلكه با زاويه 140 درجه مقابلش را زير تابش مي گذارد پس احتياجي به بريدن توده هموروئيدي نمي باشد و من در تحت مخاط عروق و بافت همبند ايجاد كننده توده هموروئيدي را نابود مي كنم .

درمان هموروئيد يا بواسير با ليزر با درد و خونريزي كمتري در مقايسه با جراحي معمولي توام مي باشد. برتري عمده به كارگيري از ليزر پرتوان را بايست كاستن درد و خونريزي و ترميم پرسرعت زخم دانست و گفت: بهبود درمان هموروئيد با ليزر در مقايسه با جراحي معمولي در حداقل زمان صورت مي گيرد.پس در ارتباط با عارضه هاي درمان با ليزر بايست دانست كه، عارضه هاي درمانبواسير وابسته به انواع روش هاي مورد استفاده دارد كه در ليزرهاي كم توان بدون عارضه مي باشد اما در به كارگيري از ليزرهاي پرتوان كه به منظور برطرف كردن توده هموروئيد در تحت مخاط و سوزاندن آن استفاده مي شود در صورت انتخاب ناصحيح با قدرت بسيار ، اين امكان هست كه منجر به سوزاندن بافت گردد اما در دستگاه هاي پيشرفته اين امكان و خطر بسيار پايين مي باشد.

در شيوه بهره گيري از ليزرهاي با فيبر نوري و بهره گيري از فيبر ليزر شيرين كيج و راديال عارضه ها خيلي پايين مي آيند و در تجربه اي كه داشته ام ميزان آنها در كمتر از 5 درصد مشاهده شده است. 




:: بازدید از این مطلب : 293
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 فروردين 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: