بواسير و اختلالات دفع مدفوع در خانم ها
نوشته شده توسط : jody

 

اختلالات دفع مدفوع از مشكلات شايع در انسان هاست، اما در زنان شيوع بيشتري دارد. از آنجا كه افراد در بيان اين بيماري و مراجعه به پزشك دچار مشكل هستند و از طرفي اين بيماري ها تعريف استانداردي ندارد، شيوع آن مشخص نيست، اما به هرحال در افراد زيادي موجب اختلال در زندگي شده و در برخي افراد موجب درمان بواسير يا هموروئيد با ليزر اجتماع گريزي، افسردگي و عدم رضايت از زندگي مي شود.
انواع اختلالات دفع مدفوع
اين اختلالات به ۲ دسته اختلالات دفعي و عدم كنترل دفع تقسيم مي شود.
اختلال دفع مدفوع
اختلالات دفع مدفوع اغلب مترادف با يبوست يا هموروئيد در نظر گرفته مي شود و به اشكال مختلف توسط بيماران تعريف مي شود، مثل يبوست (دفع مدفوع كمتر از ۳ بار در هفته)، تغيير شكل و قوام مدفوع، زور زدن و استفاده از دست جهت كمك به دفع مدفوع، درد شكم، نفخ، عدم تخليه كامل مدفوع و...
به هر حال يبوست يا بواسير  دفع كمتر از ۳ بار در هفته مشكلي شايع در زنان بخصوص در زنان مسن و همين طور كساني است كه قادر به فعاليت نيستند. (مثل كساني كه سكته مغزي كرده و دچار فلج پاها و عدم تحرك هستند يا كساني كه به دليل دردهاي مفصلي قادر به انجام حركات سريع نيستند).
اختلال كنترل مدفوع
اختلال در كنترل مدفوع   و درمان بواسير هم بيماري شايع ديگري است، به طوري كه در كل جمعيت ۲ تا ۳ درصد دچار هستند، اما با افزايش سن شيوع آن به سرعت افزايش مي يابد و در كساني كه قادر به حركت نيستند به ۵۰ درصد مي رسد. اين مشكل عوارض روحي فراوان در بيمار دارد، مثل عدم اعتماد به نفس و دوري از اجتماع ، افسردگي و... اوج فاجعه در بيماران جواني است كه به دنبال زايمان دچار پارگي عضله كنترل كننده دفع شده و به دليل عدم درمان امكان حضور در جامعه و ادامه زندگي به صورت عادي را ندارند.

منبع: بواسير در خانم ها




:: بازدید از این مطلب : 401
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 فروردين 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: