دلایل بروز همورویید در بارداری چیست؟
نوشته شده توسط : jody

 

بدن در دوران بارداری تغییرات زیادی می کند. تهوع و ویار تنها یکی از تغییرات این دوران است. هموروئید مشکل دیگری است که مادران باردار زیادی از آن رنج می برند. همورویید یا بواسیر، یک بافت عروقی است که در انتهای روده بزرگ و مقعد وجود دارد. درصورت متورم شدن رگها، علایمی ایجاد می‌شود که با توجه به اینکه همورویید داخلی یا خارجی است، متفاوت است.نوشتن رپرتاژ آگهی

همورویید داخلی معمولا بدون درد و با خونریزی در موارد شدید با بیرون زدگی رگ متورم از مقعد همراه است اما نشانه همورویید خارجی، معمولا درد و خونریزی موقع دفع و برجستگی رگ متورم در حاشیه مقعد است. افزایش فشار داخل شکم به علل مختلف و یبوست، از عوامل مهم ایجاد هموروئید میباشد اما دلیل ایجاد همورویید کاملا مشخص نیست. همچنین نباید دلیل هرگونه خونریزی مقعد را همورویید دانست زیرا بیماریهای خطرناک دیگری ممکن است با این علایم شروع شوند و تاخیر در تشخیص آنها گاهی آسیب‌های غیرقابل جبرانی به سلامت فرد میزند.

افزایش فشار شکم و یبوست در بارداری باعث ایجاد همورویید می‌شود

در دوران بارداری گاهی یبوست و افزایش فشار داخل شکم باعث ایجاد همورویید می‌شود و مصرف مایعات فراوان درصورتی که پزشک آن را منع نکرده باشد، از آن پیشگیری میکند. همچنین  نشستن در آب گرم و رژیم پرفیبر برای پرهیز از زورزدن هنگام دفع مدفوع و و استفاده از مسکن و داروهای موضعی نیز در کنترل بواسیر مفید خواهد بود.

هنگام بارداری، به علت تغییرات فیزیکی و روانی و حتی هورمونی، تغییراتی در تون عضلات، ترشحات و حرکات نواحی مختلف بدن از جمله دستگاه گوارش ایجاد میشود که گاهی باعث بروز علایم گوارشی مختلف از جمله سنگینی سر دل، آروغ زدن و برگشت اسید میشوند.





:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 آذر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: