نوشته شده توسط : jody

به امراض و بیماری هایی که از طریق روابط جنسی منتقل میشوند مقاربتی یا آمیزشی میگویند و فقط از طریق روابط جنسی از فرد بیمار به شریک جنسی او منتقل میگردد که اصطلاح پزشکی آن STD می باشد.

این بیماری ها می توانند از طریق رابطه واژنی، مقعدی یا رابطه جنسی دهانی به فرد دیگری منتقل شوند. البته این بدان معنی نیست که رابطه جنسی تنها روش انتقال STD است بلکه بسته به نوع بیماری ممکن است از طریق به اشتراک گذاشتن سوزن و تغذيه با شير مادر نیز انتقال يابد.

علائم بیماری های مقاربتی در مردان

ممکن است این بیماری بدون هیچ علامتی ظاهر شود، اما برخی از انواع بیماری های مقاربتی یا آمیزشی علائم واضحی را ایجاد می کنند. در مردان، علائم رایج عبارتند از:

  • درد یا ناراحتی در طول رابطه جنسی یا ادرار کردن
  • زخم یا التهاب اطراف آلت تناسلی، بیضه ها، حنجره، باسن، ران یا دهان
  • تغییرات عادات مزاجی
  • خونریزی از آلت تناسلی
  • درد و تورم بیضه ها
  • ویروس اچ پی وی (پاپیلومای انسانی) و زگیل تناسلی

    ویروس پاپیلومای انسانی یا همان اچ پی وی عفونتی است که می تواند از یک فرد به فرد دیگر و از طریق تماس پوست با پوست یا تماس جنسی منتقل شود. انواع مختلفی از این ویروس وجود دارد. برخی از آنها خطرناک تر از سایرین هستند. شایعترین علامت HPV ایجاد زگیل بر روی اندام تناسلی، دهان و گلو است. برخی از انواع ویروس اچ پی وی می تواند منجر به سرطان دهان، روده، دهانه رحم، آلت تناسلی، رکتوم (مقعد) و … شود. در اکثر موارد این ویروس موجب سرطان نمی شود، اما بعضی از انواع ویروس ها احتمال بیشتری برای سرطانی شدن نسبت به دیگران دارند. آمار ها نشان داده اکثر موارد سرطان مربوط به این ویروس ناشی از ویروس های HPV 16 و HPV 18 میباشد. این دو نوع ویروس عامل 70 درصد موارد سرطان دهانه رحم هستند.

    تا امروز هیچ درمان قطعی برای ویروس اچ پی وی تعیین نشده است و این عفونت همچنان در بدن باقی می ماند و ممکن است مجدداً عود کرده و موجب زگیل تناسلی شود. همچنین تنها راهکار پیشگیری از دو نوع خطرناک این ویروس یعنی HPV 16 و HPV 18 تزریق واکسن گارداسیل است.

    همچنین لازم است برای توقف پیشرفت این بیماری تست های مناسب را انجام دهید تا تغییرات سلول ها و احتمالاً سرطانی شدن آنها تشخیص دهید. این مراحل می تواند عوارض بیماری را به حداقل کاهش دهد.

  • مشاهده کامل این مطلب در سایت کلینیک اچ پی وی 


:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody

زگیل تناسلی از بیماری های شایعی است که به ایجاد زگیل در نواحی تناسلی زنان و مردان و مقعد اطلاق می شود. عامل این بیماری ویروس اچ پی وی پاپیلومای انسانی یا HPV است.از آنجایی که این ویروس از بدن خارج نمی شود، نحوه درمان آن اهمیت بسیاری دارد. زیرا امکان عود مجدد زگیل ها وجود دارد. درمان با لیزر زگیل تناسلی از روش هایی است به طور قطع زگیل های تناسلی را از بین می برد. اگر قصد دارید اطلاعات کافی در رابطه با درمان زگیل تناسلی با لیزر کسب کنید، با ما همراه باشید:

برداشتن زگیل تناسلی با لیزر

درمان زگیل تناسلی با لیزر شامل تاباندن مستقیم پرتوهای فروسرخ بر روی زگیل ها می باشد، که برداشتن زگیل تناسلی و درمان آن به سرعت انجام می شود.. لیزر بیشتر برای درمان زگیل های بزرگتر ناحیه تناسلی کاربرد دارد، اما به علت سهولت نسبت به سایر روش ها، بیشتر مورد استقبال بیماران قرار می گیرد. لیزر CO2 قادر است ضایعات بزرگ و قطور را نیز به سرعت از بین ببرد.

مشاهده کامل مطلب در سایت کلینیک اچ پی وی 



:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody
تصویر زگیل تناسلی در زنان بزرگ
 

یکی از شایع ترین بیماری های جنسی و مقاربتی زگیل تناسلی می باشد که ناشی از ویروس اچ پی وی یا پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شود. آلوده شدن به گروهی از ویروس های اچ پی وی در زنان میتواند منجر به سرطان رحم و سرطان دهانه رحم شود. برخی دیگر از انواع HPV میتواند باعث ابتلا به سرطان روده بزرگ شوند. عفونت HPV ویروسی به شدت مسری است که از شایع ترین بیماری های جنسی به شمار می رود. زگیل تناسلی در زنان بسیار خطرناک تر از مردان می باشد.

علائم زگیل تناسلی در زنان

این ویروس باعث ایجاد زگیل تناسلی و سرطان در زنان شده و یا گاهی اوقات بدون علائم است. از علائم و نشانه های زگیل تناسلی در زنان می توانیم به خارش، سوزش، یا حساسیت در اطراف واژن اشاره کنیم. از علائم و نشانه های دیگر زگیل های تناسلی در زنان می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  • ممکن است زگیل ظاهری شبیه به گل کلم داشته باشد.
  • زگیل تناسلی می تواند در هر بخشی از بدن که در معرض تماس جنسی قرار می گیرد، ایجاد شود به طور مثال، زگیل در زنان در نواحی مانند واژن، دهانه رحم یا کشاله ران، دهان، گلو و … (در مردان، آلت تناسلی، اسکروتوم، ران یا کشاله ران) ظاهر می شود.
  • ایجاد خارش، درد و سوزش در ناحیه تناسلی از علائم این بیماری است.
  • زنانی که دچار زگیل تناسلی در داخل واژن می شوند، ممکن است علائمی از قبیل خونریزی پس از رابطه جنسی یا علائم غیر طبیعی واژن داشته باشند. همچنین اگر زگیل در مجاری ادرار ایجاد شود، ممکن است موجب انسداد مجاری ادرار شود.
مشاهده کامل مطلب


:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody


بواسیر بادی

بواسیر یا هموروئید بادی یکی از انواع بواسیر خارجی و یا گوشتی به شکل بادکنک در خروجی مقعد می باشد که فرد دچار آن مانند قولنج کردن به خود میپیچد و توانایی کنترل خود را ندارد. علائم دیگر بواسیر یا هموروئید بادی شکم درد، نفخ و در برخی موارد هم اسهال خونی است. بواسیر یا هموروئید بادی ممکن است به سایر اندام های بدن(دست و پا و زانو و مفاصل) نیز سرایت کرده و موقع نشستن و بلند شدن باعث تولید صدا در این اندام ها شود.وجود خون روشن قرمز رنگ به شکل رگه هایی در مدفوع نیز از علائم این بیماری می باشد

درمان بواسیر بادی

این بیماری بیشتر در اثر یبوست های زیاد و نشستن های طولانی ایجاد می شود. بواسیر یا هموروئید در اکثر افراد وجود دارد ولی به علت بعضی مشکلات و اختلالات در افراد مختلف عود میکند، اما همچنان علت اصلی این بیماری یبوست طولانی مدت است که باعث می شود فرد هنگام رفع حاجت و دفع مدفوع فشار زیادی به خود اورده و در نتیجه مبتلا به بواسیر یا هموروئید می شود پس بهترین اقدام برای پیشگیری از بواسیر یا هموروئید،جلوگیری از یبوست از طریق گنجاندن فیبر، سبزیجات و میوه هایی مانند انجیر، گلابی در رژیم غذایی می باشد (در مطلب درمان خانگی بواسیر به این موضوع کامل پرداخته ایم). اما در صورت ابتلا به این نوع بواسیر بهترین و قطعی ترین روش درمانی همان استفاده از لیزر و درمان بواسیر یا هموروئید بادی با لیزر می باشد.

عکس بواسیر بادی

در تصاویر زیر انواع بواسیر بادی را مشاهده می کنید که بیرون زدگی و توده هایی همانند بادکنک در مقعد بوجود آمده و فرد را دچار مشکل و درد می نماید.



:: برچسب‌ها: بواسیر , هموروئید , بواسیر بادی , ونک لیزر , ,
:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody

هلیکوباکتر پیلوری (H. pylori) نوعی باکتری است ، این میکروب ها می توانند وارد بدن شما شوند و در دستگاه گوارش شما زندگی کنند و پس از سال ها، آنها می توانند زخم های معده، در پوشش معده یا قسمت فوقانی روده کوچک شما ایجاد کنند.

هلیکوباکتر پیلوری معده

برای برخی افراد این عفونت ممکن است به سرطان معده منجر شود. عفونت با هلیکوباکتر پیلوری معده شایع است حدود دو سوم جمعیت جهان آن را در بدن خود دارند که برای اکثر مردم، زخم ها یا علائم دیگر را ایجاد نمی کند. اگر مشکل دارید، داروهایی وجود دارد که میتوانند میکروب ها را از بین ببرند و به زخم ها کمک کنند.

همانطور که بیشتر جهان دسترسی به آب پاک و بهداشتی را به دست می آورند، افراد کمتری باکتری را دریافت می کنند. 

هلیکوباکتر پیلوری

هلیکوباکتر پیلوری معده چیست و چه نشانه های دارد؟ 

علائم هلیکوباکتر پیلوری معده :

اگر زخم معده دارید، ممکن است درد شکمی یا سوزش در شکم شما احساس شود این درد ممکن است زودگذر باشد، اما احتمالا بیشتر زمانی احساس میشود که معده شما خالی است، مانند بین دو وعده غذا یا در اواسط شب. میتواند چند دقیقه یا چند ساعت طول بکشد ، بعد از غذا خوردن، نوشیدن شیر یا ضد انعقاد، به بهبود وضعیت کمک میکند.

سایر علائم زخم عبارتند از:

پف کردن

لرزیدن

نداشتن احساس گرسنگی

حالت تهوع

استفراغ

کاهش وزن بدون علت روشن

زخم ها می توانند به معده یا روده شما خونریزی کنند ،که برای سلامتی خطرناک است.



:: برچسب‌ها: هلیکوباکتر , میکروب معده ,
:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 آبان 1398 | نظرات ()