نوشته شده توسط : jody
هزینه جراحی بواسیر با لیزر در مقایسه با عمل هموروئید

قطعا بواسیر یکی از شایع ترین بیماری های نشیمنگاهی است که معمولا بسیار دردناک و آزاردهنده بوده و زندگی عادی فرد را با مشکل مواجه می کند. بواسیر یا هموروئید همان رگ های ناحیه مقعد است که به دلیل ایجاد فشار، دچار التهاب و ورم شده و دردناک می‌شود.

عواملی مثل یبوست طولانی مدت، زور زدن زیاد هنگام اجابت مزاج، بارداری در خانم ها و حتی نشستن های طولانی مدت باعث ایجاد فشار در مقعد و در نهایت بروز هموروئید می شوند.

با مشاهده علائم این عارضه که در صفحه اصلی بواسیر(هموروئید) بطور کامل توضیح داده شده، باید به پزشک متخصص مراجعه کنید تا بیماری شما مشخص شود. پس از معاینه توسط پزشک و تشخیص نوع هموروئید، روش های مناسب برای درمان بواسیر به شما پیشنهاد می شود. 

هر یک از روش های درمان هموروئید مزایا و عوارض خود را دارد اما کم عارضه ترین روش، درمان بواسیر با لیزر است. این روش در کلینیک و بصورت سرپایی انجام می شود و نیازی به بستری شدن و گذراندن دوران نقاهت نمی باشد. سوالی که برای بیشتر بیماران مطرح می شود در مورد هزینه جراحی بواسیر با لیزر است که در ادامه به بررسی آن می پردازیم:

رابطه نوع بواسیر و هزینه لیزر این عارضه

یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای تعیین هزینه جراحی بواسیر با لیزر، میزان پیشرفت بیماری است. همانطور که در بالا اشاره شد، بواسیر دارای دو نوع داخلی و خارجی است و هموروئید داخلی هم بسته به اینکه چه میزان پیشرفت کرده، به چهار درجه مختلف تقسیم می شود. بنابراین هر چه مدت زمان بیشتری از شروع بواسیر یا هموروئید گذشته باشد، درمان آن پیچیده تر است. 

آیتم های مختلفی در تعیین این هزینه تاثیر گذارند و می توان گفت که هزینه لیزر بواسیر برای هر فرد متفاوت خواهد بود. اگر می خواهید اطلاعات دقیقی برای هزینه لیزر هموروئید داشته باشید، باید توسط پزشک متخصص معاینه شوید. اگر به بواسیر خارجی مبتلا باشید، پزشک با معاینه بالینی بیماری شما را تشخیص می دهد اما در صورتیکه هموروئید شما از نوع داخلی باشد، گاهی نیاز به انجام آزمایشاتی برای تشخیص نوع بیماری شما است.

 

https://b2n.ir/x50522



:: برچسب‌ها: هزینه لیزر بواسیر , هزینه جراحی بواسیر , هزینه درمان بواسیر با لیزر ,
:: بازدید از این مطلب : 256
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody
دکتر متخصص زگیل تناسلی در تهران

بسیاری از افرادی که به زگیل تناسلی یا ویروس hpv مشکوک هستند، معمولا نمی دانند که باید به کدام دکتر متخصص مراجعه کنند.

ویروس hpv توسط پزشکان و متخصصان مختلفی قابل تشخیص و درمان است. اما انتخاب دکتر خوب برای زگیل تناسلی مسئله حائز اهمیتی است که در ادامه بطور مفصل به آن می‌پردازیم:

نگاهی به بیماری
زگیل تناسلی یکی از بیماری های عفونی و مقاربتی شایع است که از طریق رابطه جنسی و تماس پوست با پوست نواحی مخاطی منتقل می‌شود.

عارضه زگیل تناسلی ناشی از یک یا چند نوع ویروس پاپیلومای انسانی رایج است که بیش از 100 نوع مختلف دارد. این ویروس در بعضی از افراد علائمی ندارد و ممکن است بعد از چندسال خود به خود از بین برود.

بیماری زگیل تناسلی
اما انواع دیگر این ویروس خطرناکند و می توانند باعث ایجاد سرطان دهانه رحم، واژن، مقعد و سرطان آلت تناسلی شوند.

بنابراین اگر از نظر جنسی فعال هستید و به این ویروس مشکوک هستید، لطفا برای بررسی بیشتر به پزشک مراجعه کنید.

زیرا اطلاعات کم جوانان و همچنین عموم جامعه باعث گسترش روز افزون این بیماری و تبدیل آن به اینگونه سرطان‌ها می‌شود. تزریق واکسن گارداسیل تا قبل از شروع فعالیت های جنسی می‌تواند از ابتلا به انواع مختلف این ویروس جلوگیری کند.

برای درمان زگیل تناسلی به کدام دکتر مراجعه کنیم؟
معمولا افراد وقتی به وجود این ویروس در بدن خود پی می برند که علائم ظاهری آن را در نواحی تناسلی مشاهده کنند.

بیماری هایی مثل اسکین تگ هم علائمی مشابه با زگیل تناسلی دارند، بنابراین وجود هر زائده ای به معنی ابتلا به این بیماری نیست. برای تشخیص زگیل نیاز به انجام تست و آزمایشات مربوطه و همچنین مراجعه به دکتر متخصص است. اما دکتر زگیل تناسلی چه کسی است؟

دکتر پوست

درمان زگیل تناسلی با مراجعه به متخصص پوست و با استفاده از لیزر درمانی امکان پذیر است، اما باید عنوان کرد که متخصص پوست به عنوان دکتر زگیل تناسلی شناخته نمی شود.

همچنین دکتر متخصص پوست فقط برای درمان زائده های خارجی که حساسیت کمتری دارند، گزینه مناسبی است.

اگر تصمیم دارید برای درمان زگیل تناسلی به دکتر پوست مراجعه کنید، باید اطمینان حاصل کنید که پزشکتان از تجربه و مطالعات بالینی کافی در این زمینه برخوردار باشد.

دکتر زنان

به دلیل ارتباط مستقیم ویروس hpv با سرطان های دستگاه تناسلی و بخصوص سرطان دهانه رحم، توصیه می کنیم همه خانم هایی که رابطه جنسی داشته اند بدون توجه به اینکه علائمی دارند یا خیر، برای معاینات بالینی و همچنین انجام تست پاپ اسمیر و پی سی آر به دکتر زنان مراجعه کنند.

دکتر زگیل تناسلی (زنان)

انجام معاینات دوره ای توسط دکتر زنان می تواند به تشخیص به موقع و کنترل زگیل تناسلی کمک کند. همچنین برای زائده های داخل واژن هم جراح و متخصص زنان یکی از گزینه های مناسب است، البته در صورتی که تجهیزات و تجربه کافی در این زمینه را داشته باشد. 

دکتر اورولوژی

معمولا متخصصین اورولوژی جراح هم هستند و از این جهت می توان آنها را به عنوان دکتر زگیل تناسلی انتخاب کرد. 

افرادی که دچار زائده های بزرگ هستند و نیاز به جراحی دارند، می توانند به دکتر اورولوژ مراجعه کنند.

پزشک اورولوژ به دلیل تخصص کافی درمورد آناتومی ناحیه تناسلی آقایان، بهترین گزینه برای زگیل های تناسلی داخل مجاری ادرار است. در غیر اینصورت ممکن است بیمار بعد از درمان دچار تنگی مجاری ادرار یا عود مجدد بیماری شود.

البته تجربه، تخصص و امکانات دکتر برای تشخیص و درمان زگیل تناسلی هم یکی از موارد مهم است که نباید ساده از کنار آن گذشت.

متخصص جراحی

با توجه به روش هایی که برای درمان زگیل تناسلی مورد استفاده قرار می گیرد، بهترین گزینه ای که می توانید به عنوان دکتر زگیل تناسلی انتخاب کنید، متخصص جراح است. 

دکتر جراح با تسلط کامل به انواع روش های جراحی، لیزر و کرایو زگیل تناسلی علاوه بر داشتن تجربه کافی در درمان انواع زگیل های کوچک و بزرگ، از امکانات و تجهیزات کامل هم برخوردار است.

بیمارانی که تمایل دارند در یک جلسه زگیل تناسلی آنها درمان شود، باید روش لیزر co2 را انتخاب کنند که توسط پزشک جراح انجام می شود. 

درمان زگیل تناسلی با لیزر برای انواع زگیل با تعداد و اندازه های گوناگون و در هر نقطه ای از ناحیه تناسلی قابل انجام است و معمولا در یک جلسه زائده را بطور کامل از بین می برد.

 

https://clinicdarman.com/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%AA%D9%86%DB%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA/%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1-%D8%B2%DA%AF%DB%8C%D9%84-%D8%AA%D9%86%D8%A7%D8%B3%D9%84%DB%8C/



:: برچسب‌ها: دکتر زگیل تناسلی , متخصص زگیل تناسلی , پزشک زگیل تناسلی در تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody

هزینه لیزر کیست مویی چقدر است؟ این سوال از شایع ترین سوالاتی است که از مراجعین کلینیک می شنویم. درمان لیزری کیست در حال حاضر بهترین روش تایید شده برای درمان این بیماری است. این درمان موثر و سریع بوده و بدون ایجاد درد و یا خونریزی کیست را برای همیشه برطرف میکند.

تعیین دقیق مقدار هزینه لیزر بدون معاینه حضوری در کلینیک امکان پذیر نیست. هزینه درمان بسته به عمق کیست، میزان عفونت، تعداد کیست ها، کلینیک و شهری که درمان در آن انجام میشود، متغیر خواهد بود. در ضمن لیزر جراحی سرپایی بوده و به همین سبب این هزینه معمولاً توسط بیمه ها پرداخت نمیشود.

چرا هزینه بیمارستان ها بیشتر از کلینیک عابدیان است؟

هزینه جراحی کیست مویی

بی شک یکی از فاکتورهای مهم برای بیماران هزینه ای است که در مقابل دریافت خدمات درمانی پرداخت می کنند. یکی از مزیت های لیزر کیست مویی در کلینیک عابدیان در مقایسه با عمل جراحی در بیمارستان پرداخت هزینه ی کمتر است. علت این موضوع حذف هزینه های جانبی است. در واقع با انجام لیزر می توانید هزینه های زیر را حذف کنید: 

هزینه های مربوط بستری در بیمارستان قبل و بعد از جراحی

  • هزینه تیم جراحی
  • هزینه داروی بیهوشی
  • هزینه های جراحی و اتاق عمل
  • آزمایشات قبل از جراحی

در کلینیک عابدیان، درمان سرپایی انجام میشود و بیمار نیازی به دریافت داروی مضر بیهوشی ندارد. تنها در صورت نیاز پزشک از بیحسی موضعی استفاده میکند. درمان لیزری در یک جلسه انجام میشود و به مراتب موثر تر از عمل جراحی است، پس نیازی به پرداخت مجدد هزینه برای تکرار درمان و یا انجام سایر روشهای درمان ها نیست.

از طرفی بعد از عمل جراحی سنتی بیمار مجبور است چند هفته ای را در منزل برای طی کردن دوران نقاهت و تا بهبودی زخم سپری کند، بنابراین نیاز به مرخصی چند هفته ای از شغل خود دارد که این خود نیز می تواند هزینه های سنگینی را بر خانواده تحمیل کند. در حالی که در مقابل،؛ لیزر در کمتر از نیم ساعت انجام شده و بیمار بعد از آن می تواند روال عادی زندگی را در پیش گیرد.

بنابراین می توانیم بگوییم لیزر بهترین روشی است که با آن می توانید با پرداخت کمترین هزینه، در کمتر از نیم ساعت برای همیشه با بیماری کیست مویی خداحافظی کنید.

منبع : وب سایت همخونه



:: برچسب‌ها: کیست مویی ,
:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 19 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody

شقاق (فیشر) یک زخم یا بریدگی عمیق و دردناک در مقعد است. این زخم در دیواره خارجی کانال مقعد ایجاد میشود. در اکثر موارد با کمی دقت می توان این زخم را مشاهده کرد.

شقاق (فیشر) یک زخم یا بریدگی عمیق و دردناک در مقعد است. این زخم در دیواره خارجی کانال مقعد ایجاد میشود. در اکثر موارد با کمی دقت می توان این زخم را مشاهده کرد. 

درد، خونریزی، خارش، سوزش و مشاهده زخم طولی و التهاب اطراف مقعد مهمترین علائم بیماری شقاق به شمار می روند.

علت بیماری شقاق وارد شدن فشار به عضله مقعدی در اثر عوامل مختلفی از جمله یبوست و اسهال مداوم و مزمن، زایمان، بارداری و رابطه جنسی مقعدی است.

 پیدا کردن علت بیماری می تواند به شما در درمان بیماری کمک کند. در ادامه به بررسی بیشتر بیماری شقاق و درمان آن می پردازیم

انواع زخم مقعدی یا شقاق (فیشر)
زخم شقاق بسته به وسعت بیماری و مدت زمانی که از شروع علائم گذشته به دو نوع حاد و مزمن تقسیم میشود.

شقاق حاد

در ابتدای شروع علائم، بیماری از نوع حاد و زخم آن باریک تر است. این نوع فیشر معمولاً با مراقبت های خانگی و رفع یبوست و یا مصرف پماد موقتاً بهبود می یابد. این روشهای درمان تنها علائم بیماری مثلا درد را موقتا تسکین می دهند و تاثیری در درمان بیماری ندارند.

شقاق مزمن

اگر بیماری بیشتر از 3 هفته طول بکشد، وارد فاز مزمن میشود. در این حالت عمق زخم بیشتر شده است و به راحتی نوع حاد ترمیم نمیشود. برای درمان فیشر مزمن که با سایر روشها بهبود نیافته، می بایست بیمار تحت جراحی با لیزر قرار گیرد.
عمل جراحی شقاق با لیزر
مسلماً جراحی روشی خوشایند بیماران نیست. زیرا همه می دانند که عمل جراحی بدون درد و خونریزی انجام نمیشود. همچنین بستری در بیمارستان و عوارض بعدی آن مثل عفونت موجب شده بیماران از این روش گریزان باشند.

اما پزشکان نیز جراحی شقاق را توصیه نمی کنند. زیرا این ترک در موضعی حساس واقع شده و با کوچکترین اشتباه امکان آسیب دیدن عضله و در نتیجه آن بی اختیاری مدفوع و گاز روده وجود دارد.

بنابراین برای درمان شقاق چه کنیم؟ خوشبختانه ورود تکنولوژی لیزر به حوزه درمان بیماریها موجب شده، تمام مشکلات مربوط به جراحی برطرف شود.

درمان شقاق با لیزر روش قطعی و موثر برای رفع این بیماری است. همچنین اثر بخشی لیزر در مقایسه با دیگر روشها بیشتر است. اما به شرطی که این درمان توسط پزشکی متخصص و مجرب انجام شود.

پزشکان علت ایجاد این ترک یا بریدگی عمیق را فشار و اسپاسم شدید داخل عضله مقعدی می دانند. پس برای رفع دائمی این بیماری باید این اسپاسم را برطرف کرد.

خوشبختانه چند سالی است که لیزر جایگزین چاقوی جراحی شده تا بیماران مجبور به تحمل عوارض جراحی با چاقو نباشند.

 درمان لیزری فیشر در کلینیک عابدیان با بهترین تجهیزات روز دنیا، بدون درد و خونریزی انجام میشود. بنابراین نیازی به بستری در بیمارستان و یا دریافت داروی بیهوشی نیست. تنها قبل از شروع درمان برای کنترل استرس و کاهش تحریکات روحی به بیمار داروی بی حسی موضعی تزریق می شود.


برای شروع دستگاهی به نام اسپکولوم درون مقعد قرار داده میشود. این دستگاه دریچه مقعدی را باز کرده تا پزشک دسترسی راحت تری برای درمان داشته باشد. 

برای درمان فیشر حاد از لیزر کم توان استفاده می کنند. در این روش بافت زخم حذف و ترمیم شده و تابش بی وقفه اشعه به رفع اسپاسم و گرفتگی عضله اسفنکتر (مقعدی) کمک می کند. به همین جهت بیماران بلافاصله پس از لیزر احساس بهتری را به جهت کاهش درد تجربه می کنند.

برای درمان شقاق مزمن از لیزر پرتوان استفاده می شود. در این حالت قسمتی از عضله با لیزر شکافته شده و به همراه زخم مقعد حذف میشوند.

هزینه عمل و درمان شقاق با لیزر
هزینه درمان شقاق یا فیشر با لیزر از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است. زیرا نه تنها هزینه کمتری در مقایسه با جراحی پرداخت می کنید. بلکه این درمان قطعی است و با یکبار پرداخت هزینه برای همیشه از شر این بیماری خلاص خواهید شد.

هزینه این درمان بسته به فاکتورهای مختلفی تعیین میشود. به طور مثال نوع فیشر، میزان گستردگی آن، شهری که در آن درمان انجام میشود، دستمزد جراح و …. همگی در تعیین هزینه ها تاثیرگذار هستند. پس امکان اینکه دقیقا بگوییم هزینه درمان شما چقدر میشود، وجود ندارد.
مراقبت های بعد از عمل لیزر شقاق
بعد از انجام لیزر نیاز به مراقبت خاصی نیست. چرا که بر خلاف عمل جراحی بعد از درمان خطر عفونت، بی اختیاری و یا سایر مشکلات وجود ندارد.

با این حال، برای اینکه دوره نقاهت راحت تری داشته باشید و زخم شما سریعتر ترمیم شود. باید از زخم مراقبت و وضعیت گوارش خود را کنترل کنید. زیرا اگر دچار یبوست شوید ممکن است زخم شما تحت فشار قرار گیرد و بیماری مجدداً عود کند. به همین منظور رعایت نکات زیر بعد از درمان شقاق با لیزر می تواند به شما کمک کند.

فیبر بخورید: مصرف حداقل 30 گرم فیبر در روز می تواند از یبوست جلوگیری کند. برای دریافت فیبر می توانید از انواع میوه ها، سبزیجات، آجیل و حبوبات استفاده کنید.
نوشیدن آب : حداقل 8 لیوان آب در طول روز بنوشید. تامین مایعات بدن از یبوست جلوگیری می کند.
بهداشت : حفظ بهداشت مقعد را فراموش نکنید. اما در این امر زیاده روی نکنید، شستشوی زیاد مقعد به خصوص با شوینده های معطر و یا خشک کردن آن با دستمال های زبر می تواند باعث آسیب مجدد مقعد شود.
ملین ها : در صورت ابتلا به یبوست می توانید با مشورت پزشک از انواع ملین ها استفاده کنید. اما در مصرف ملین زیاده روی نکنید که تاثیری عکس خواهد داشت.
نشستن در آب گرم: استفاده از حمام سیتز یا نشستن در آب گرم می تواند به ترمیم سریعتر زخم کمک کند. برای تاثیرگذاری حداقل 20 دقیقه از روز را در آب گرم بنشینید.
کنترل وضعیت گوارش : از زور زدن در توالت یا به تاخیر انداختن دفع پرهیز کنید. این اعمال می توانند یبوست را تشدید و عضله را تحت فشار قرار دهند.
لباس مناسب: از پوشیدن لباسهای تنگ به خصوص لباسهایی که با الیاف مصنوعی تولید شده اند، پرهیز کنید. این لباسها می توانند عاملی تشدید بیماری شما باشند.
تحرک : هرگز به مدت طولانی نشینید.این عمل به شدت برای بیماری شما و ایجاد یبوست مضر است. پس حداقل 30 دقیقه در روز را به ورزش های سبک مثل پیاده روی بپردازید.
از مقعد محافظت کنید: برای نشستن از بالش های نرم دوناتی شکل کمک بگیرید.
کنترل درد: اگر پس از لیزر احساس درد میکنید، از داروهای مسکن استفاده کنید. البته قرار دادن کمپرس یخ نیز می تواند در کاهش درد موثر باشد.

منبع



:: برچسب‌ها: فیستول ,
:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody

درمان فیستول با دو هدف انجام میشود. هدف اول از بین بردن عفونت شدید بیماری است. زیرا تجربه نشان داده بیمارانی که قبل از جراحی عفونت فیستول را از بین برده اند، به نتایج بهتری رسیده اند. به همین جهت است که پزشکان قبل از جراحی دوره ای کوتاه برای مصرف داروهای آنتی بیوتیک و درمان های خانگی در نظر می گیرند.

هدف دوم از بین بردن این مسیر یا همان فیستول از طریق جراحی است. جراحی فیستول در بیمارستان و تحت بیهوشی انجام میشود. از روشهای مختلفی برای جراحی این بیماری استفاده میشود. مهمترین آنها فیستولوتومی نام دارد.

فیستولوتومی شامل ایجاد برش در مسیر فیستول و تخلیه آن است. تا بعد از چند ماه از درون ترمیم شود. این جراح ریسک ابتلا به بی اختیاری در کنترل گاز روده و مدفوع را دارد. با این حال پزشکان همه تلاش خود را می کنند. تا برشی در عضله ایجاد نکنند. البته درد، عفونت، دوره نقاهت طولانی مدت و خطر عود مجدد بیماری از دیگر عوارض این جراحی است.

در صورتی که مسیر فیستول از عضله عبور کند، ممکن است پزشک از دیگر تکنیک های جراحی نظیر ستون استفاده نماید. در این روش نخی را در این مسیر وارد می کنند تا عفونت را به طور کامل تخلیه کند. ستون معمولاً به تنهایی تاثیرگذار نبوده و باید از چندین تکنیک مختلف استفاده و در طی چند جراحی بیماری را درمان کرد.

اما در حال حاضر بهترین روشی که برای از بین بردن این بیماری، وجود دارد. درمان فیستول با لیزر است.

جراحی فیستول با لیزر

جراحی لیزری روش نوین درمان این بیماری است. تمامی مراحل این درمان بدون دخالت چاقو و با استفاده از قدرت لیزر انجام میشود. تابش اشعه لیزر بر خلاف چاقوی جراحی به ترمیم سریعتر بافت های آسیب دیده کمک می کند.

غالب بیماران بعد از انجام لیزر رضایت کامل خود را از مراحل درمان و دوره نقاهت اعلام کرده اند. زیرا بیمار در طی عمل هیچ درد و خونریزی را تجربه نمی کند. همچنین در طی مدت زمانی کوتاهی به بهبودی کامل دست می یابد.

درمان فیستول با لیزر در کلینیک، سرپایی و بدون نیاز به دریافت بیهوشی انجام میشود. معمولاً درمان به کمتر از یک ساعت زمان نیاز دارد و پس از آن نیز می توان به منزل و یا حتی محیط کار بازگردید.

این روش درمان قطعی بیماری است. زیرا به طور کامل عفونت را از بین می برد. بنابراین با یک بار پرداخت هزینه می توانید از شر این عارضه خلاص شوید و در هزینه ها نیز صرفه جویی کرده اید.

دریافت نوبت ویزیت

برای دریافت نوبت ویزیت و یا درمان فیستول با لیزر می توانید با این شماره تماس بگیرید.

02186084961

مزایا

از مزایای لیزر درمانی می توانیم به این موارد اشاره کنیم.

  • درمان سریع و سرپایی که در کمتر از یک ساعت انجام میشود.
  • بدون نیاز به تحمل عوارض داروی بیهوشی
  • مقرون به صرفه
  • بدون درد و بدون خونریزی
  • نتیجه قطعی با کمترین میزان از بازگشت بیماری
  • ترمیم سریعتر بافت های آسیب دیده و کاهش دوره نقاهت
  • حفظ زیبایی پوست اطراف مقعد و جلوگیری از ایجاد اسکار (جای زخم) های آزار دهنده
  • جلوگیری از انتقال عفونت ها و بیماری ها
  • دقت بالا، جلوگیری از آسیب دیدن عضله و بی اختیاری مقعدی

وب سایت مدیوم



:: برچسب‌ها: فیستول ,
:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody

 

عکس کیست مویی خارج شده – تصاویر واضح کیست پیلونیدال

کیست مویی یا کیست پیلونیدال یک بیماری دردناک و عفونی ناحیه مقعد است. به طور واضح در عکس کیست مویی می‌توان کیست ملتهب و متورمی را مشاهده نمود که حاصل برگشت مو به داخل پوست است. این بیماری موجب بروز کیسه‌ای حاوی مو و چرک بر روی پوست بالای خط باسن می شود. این کیست در اثر عواملی مثل ژنتیک، نشستن های طولانی مدت، چاقی، استفاده از لباس های تنگ و موهای ضخیم و زیاد ایجاد شده و به شدت دردناک و عفونی است.

نشانه های ظاهری

ممکن است این عارضه در ابتدا علائم ظاهری نداشته باشد اما شایع ترین نشانه های ظاهری کیست مویی شامل ایجاد تورم و قرمزی، درد و التهاب و خروج ترشحات و عفونت است. 

همان طور که در تصاویر کیست مویی مشاهده می کنید، اطراف این کیست ملتهب و سرخ رنگ شده که نشان دهنده عفونت این بیماری است. ممکن است در مواردی بیماران خونریزی و نیز خروج ترشحات بدبو از کیست را نیز تجربه نمایند. 

علائم کیست مویی
تصاویر واضح کیست مویی

وقتی عفونت این بیماری درمان نشود و پیشرفت کند، ممکن است به بافت های اطراف آسیب برساند و همچنین در طولانی مدت خطرات جدی به همراه دارد. بنابراین با مشاهده چنین علائمی بهتر است در اولین فرصت برای درمان به پزشک متخصص مراجعه کنید.

برای درمان کیست مویی روش‌ها و درمان‌های متعددی وجود دارد اما درمان‌های دارویی و خانگی نمی‌توانند پاسخ گویی درمان باشند و برای درمان قطعی باید از روش‌هایی مانند جراحی و تکنیک لیزر استفاده نمود. درمان کیست مویی با لیزر و جراحی تنها گزینه های پیش روی شما هستند، چون عفونت و موهای زائد زیر پوست باید تخلیه شوند.

از آنجایی که لیزر هیچ درد و خونریزی را برای بیمار به همراه نداشته و در کمترین زمان ممکن انجام می شود، به عنوان روشی پرطرفدار برای درمان بیماری های مقعدی از جمله کیست مویی شناخته می شود.

همانطور که در عکس عمل کیست مویی با لیزر مشاهده می‌کنید، موهایی که به زیر پوست برگشتند و همچنین عفونت بطور کامل تخلیه شده اند.

عکس عمل کیست مویی
 
ادامه مطلب در کلینیک پایتخت
 


:: برچسب‌ها: عکس کیست مویی , شکل ظاهری کیست مویی , تصاویر کیست مویی , کلینیک پایتخت ,
:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody

بیماری شقاق یا همان فیشر، بیماری بسیار دردناک ناحیه مقعد است. شقاق موجب بروز زخمی عمیق در دیواره مقعدی می‌گردد. این زخم با گذر زمان عمیق تر شده و تا عضله اسفنکتر مقعدی نیز امتداد می‌یابد. ناحیه مقعد در اثر این زخم ملتهب و متورم می شود و درد بسیار زیادی را به خصوص به هنگام دفع به بیمار تحمیل می‌کند به گونه ای که بیمار در اغلب موارد اجازه معاینه به پزشک را نیز نمی‌دهد. از دیگر علائم این بیماری خارش، سوزش و خونریزی است.

درمان این بیماری بسته به شدت زخم و علت پدید آورنده آن متفاوت است. اگر زخم شقاق در مراحل ابتدایی و در حالت حاد باشد، اغلب با درمان‌های خانگی بهبودی حاصل می‌شود اما اگر به حالت مزمن در آمده، تنها راهکار قطعی درمان آن، عمل جراحی است که البته می‌توان از طریق جراحی سرپایی با لیزر مشکلات مربوط به عمل سنتی را نیز از بین برد.

همچنین روش‌های مختلفی برای جراحی شقاق وجود دارد که بسته به نوع شقاق و میزان پیشرفت بیماری، پزشک یکی از آنها را به شما پیشنهاد می‌دهد. این روش‌ها شامل جراحی با لیزر، فیشرکتومی، اسفنکتروتومی و در برخی موارد فلپ پیشرفته می‌باشد که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم:

عمل شقاق با لیزر

درمان شقاق مقعدی

درمان شقاق با لیزر یک روش سرپایی و بدون بیهوشی است که تا کنون نتایج رضایت بخشی داشته و درصد بالایی از بیماران مبتلا به این نوع عارضه‌ها، لیزر را برای درمان انتخاب می‌کنند. لیزر در مقایسه با جراحی روش آسان‌تری می‌باشد که علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه، بیمار درد و خونریزی را هم احساس نمی‌کند. همچنین از این روش هم برای درمان شقاق مزمن و هم حاد استفاده می‌شود و احتمال بازگشت دوباره بیماری در آن بسیار کمتر است.

اسفنکتروتومی

یکی از روش های موثر در درمان شقاق است که همراه با خطرات و عوارضی برای بیمار می باشد. در این روش با ایجاد شکاف عمیقی روی عضلات اسفنکتر اطراف مقعد، باعث کاهش فشار و برطرف شدن انقباض این عضلات شده و به بهبود زخم شقاق کمک می کند. اسفنکتروتومی در دو نوع باز و بسته انجام می‌شود و بیمار کاهش درد قابل توجهی را بعد از این جراحی تجربه می کند.

فیشرکتومی

فیشرکتومی

پوست اطراف مقعد که در نتیجه ایجاد زخم شقاق آسیب دیده است، در این روش با ایجاد برشی حذف شده و سپس ترمیم خواهد شد. برای افزایش اثربخشی فیشرکتومی، همراه با برش عضله اسفنکتر تزریق بوتاکس هم انجام می شود.

فلپ پیشرفته

این روش تنها در بعضی مواقع پیشنهاد می شود و در واقع نوعی پیوند پوست سالم بخشی از مقعد به پوست آسیب دیده محل شقاق (فیشر) است. استفاده از روش فلپ پیشرفته در مواردی که روش های دیگر مثل اسفنکتروتومی موثر نباشند انجام می شود.

رعایت چه نکاتی برای مراقبت بعد عمل شقاق ضروری است؟

 

ادامه در https://clinicdarman.com/دانستنیهای-سایت/مراقبت-بعد-عمل-شقاق/



:: برچسب‌ها: جراحی شقاق , عمل شقاق , عمل جراحی شقاق , کلینیک پایتخت ,
:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 تير 1400 | نظرات ()