نوشته شده توسط : jody

 داروی ملوکسیکام داروی ضد التهابی غیر استروئیدی که به جهت درمان عفونت و التهاب در بدن کاربرد دارد.  که با نام‌های تجاری Mobic و Vivlodex نیز شناخته می‌شود، این داروی ضد التهابی هورمون‌هایی را که در بدن باعث ایجاد التهاب و درد می‌شوند، کاهش می‌دهد.

مصرف این دارو می تواند خطر ابتلا به حمله یا سکته‌ قلبی را افزایش دهد. اگر شما به مدت طولانی و یا به میزان زیادی، از این دارو استفاده کنید. بیشتر در معرض بیماری‌های قلبی قرار دارید.

مقدار و نحوه مصرف داروی ملوکسیکام

مقدار مصرف داروی ملوکسیکام معمولا یک قرص ۷.۵ میلی‌گرمی در روز است، اما تحت نظر پزشک می‌توان استفاده از آن را تا ۱۵ میلی‌گرم (یک عدد قرص ملوکسیکام ۱۵ یا دو عدد قرص ملوکسیکام ۷.۵) در روز هم رساند.

عوارض مصرف ملکوسیکام

اگر علائم واکنش آلرژیک به ملوکسیکام همانند عطسه، آبریزش یا گرفتگی بینی، خفگی یا مشکل در تنفس، کهیر، تورم در چهره، لب‌ها، زبان یا گلو را تجربه کردید، حتما به اورژانس یا پزشک مراجعه کنید. اگر بیمار دچار حمله قلبی یا سکته  شد. (علائمی همانند انتقال درد از قفسه سینه به فک و شانه‌ها، بی‌حسی یا ضعف ناگهانی در یک طرف بدن، واکنش خفیف، احساس تنگی نفس) به‌سرعت با اورژانس تماس بگیرید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 311
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jody

کم‌کاری تیروئید در اثر کمبود تولید دو هورمون T۳ و T۴ (تری‌یدوتیرونین و تیروکسین) توسط غده تیروئید ایجاد  میشود. از نظر طب سنتی افزایش بلغم (سردی و تری در بدن) نیز در ایجاد کم‌کاری تیروئید نقش دارد.

علائم  
 علائم کم‌کاری تیروئید شامل موارد زیر است:

افزایش وزن

خستگی

افسردگی

درد مفاصل

حساسیت به سرما

ناباروری

یبوست

پوسته پوسته شدن پوست

گرفتگی عضلات

شکنندگی مو و ناخن

قاعدگی نامنظم و زودرنجی

این بیماری در کودکان بر رشد آنها اثر منفی می‌گذارد و در میانسالان اختلالات حافظه‌ای را ایجاد می‌کند. کم‌کاری تیروئید در دوران بلوغ هم می‌تواند عوارضی را به همراه داشته باشد. این بیماری در ایجاد اختلالات قلبی و عروقی در افراد موثر است.

درمان کم‌کاری تیروئید

این محقق و پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: کم‌کاری تیروئید می‌تواند با اختلال در سیستم ایمنی بدن همراه شود، بنابراین سیستم ایمنی به غده تیروئید حمله می‌کند. عواملی مانند ابتلا به برخی عفونت‌ها و ویروس‌ها و عوارض ناشی از دارو‌ها می‌تواند بر کم‌کاری تیروئید اثر بگذارد. از عوارض مصرف برخی دارو‌های ضدافسردگی و دو قطبی مانند لیتیوم، دارو‌های قلبی و دارو‌هایی که مبتلایان به سرطان مصرف می‌کنند می‌توان به کم‌کاری تیروئید اشاره کرد.

عظمایی گفت: ماساژ بدن و اطراف گلو با روغن‌هایی مانند بادام، سیاه‌دانه و کنجد به درمان کم‌کاری تیروئید کمک می‌کند همچنین بادکش گرم هم در بهبود این عارضه موثر است. به طور کلی به علت اینکه کم‌کاری تیروئید ناشی از غلبه سردی و تری در بدن است، باید بدن را به کمک مصرف مواد غذایی با طبع گرم و خشک مانند ارده به همراه شیره انگور گرم کرد.

مبتلایان به کم‌کاری تیروئید باید از مصرف مواد غذایی حاوی کافئین، کربوهیدرات‌ها، قندها و آرد، غذا‌های کنسرو شده و ساندویچی، شیرینی‌های قنادی، سوسیس، کالباس و پیتزا پرهیز کنند. این اشخاص در صورت مصرف سبزی‌ها مانند کلم بروکلی و اسفناج باید آنها را کمی بپزند. مبتلایان به کم‌کاری تیروئید باید مصرف پروتئین را در رژیم غذایی خود افزایش دهند. خوردن ماهی با ادویه‌های گرم مانند زنجبیل، هل، میخک و دارچین به این افراد پیشنهاد می‌شود.

 از مواد غذایی مفید برای مبتلایان به کم‌کاری تیروئید می‌توان به چهارمغز (پسته، بادام، فندق و گردو)، گوشت گوسفند جوان، لوبیای سویا، تخم‌مرغ، حبوبات، روغن زیتون و میوه‌هایی مانند سیب، موز و آناناس، تخم گشنیز با عسل و دمنوش اسطوخودوس با بابونه و گیاه پنج انگشت اشاره کرد.

درمان کم‌کاری تیروئید با طب سنتی

عظمایی افزود: افراد دچار کم‌کاری تیروئید برای رفع مشکل خود می‌توانند از مکمل‌هایی مانند ویتامین‌های D۳، A ، B و E، آهن، اسید چرب امگا۳، سلنیوم و روی (زینک) در رژیم غذایی خود استفاده کنند.

او یادآوری کرد: مبتلایان به کم‌کاری تیروئید برای رفع مشکل خود باید ۱۰ گرم از هر یک از گیاهان جنسینگ، زنجبیل، دارچین، میخک، بابونه، اسطوخودوس و آویشن را به همراه ۳۰ گرم مغز بادام درختی و ۳۰ گرم تخم گشنیز را باهم ترکیب و این ترکیب را پودر کنند، سپس مخلوط پودر شده را داخل کمی عسل بریزند و قبل از هر وعده غذایی یک قاشق مرباخوری از این ترکیب را میل کنند. افراد دچار این عارضه باید از اضطراب و استرس دوری کنند. انجام یوگا و مدیتیشن (تن‌آرامی) هم به مبتلایان به کم‌کاری تیروئید پیشنهاد می‌شود.

yjc

 



:: برچسب‌ها: کم کاری تیروئید ,
:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 آبان 1399 | نظرات ()