نوشته شده توسط : jody

رابطه از پشت یا آمیزش مقعدی به معنای استفاده از مقعد به عنوان عضو جنسی است و در آن دخول از طریق وارد کردن آلت تناسلی به مقعد صورت می‌گیرد. برخی از افراد از سکس مقعدی لذت می‌برند و در مقابل افراد زیادی اصلا تمایلی به انجام آن ندارند.

باید بدانید که ساختار مقعد و حالت ارتجاعی آن مشابه واژن نیست و به همین دلیل برقراری رابطه مقعدی می‌تواند باعث ایجاد آسیب در بافت مقعد شود و درد و عوارض زیادی برای فرد ایجاد کند.

رابطه مقعدی و حاملگی

بارداری تنها زمانی اتفاق می افتد که مایع منی به داخل واژن وارد شود. از آنجایی که مقعد به اندام‌های تناسلی شما متصل نیست، رابطه مقعدی نمی‌تواند مستقیماً باعث بارداری شود. اما هنوز هم ممکن است مایع منی بصورت تصادفی در بیرون از مقعد و نزدیک واژن ریخته شود. انگشتان و دست‌ها نیز می‌توانند با حرکت دادن مایع منی به سمت فرج، این احتمال را افزایش دهند.

به همین دلیل استفاده از کاندوم در هر نوع از رابطه جنسی پیشنهاد می‌شود.

Pregnancy can only happen if semen gets inside the vagina. Since your anus isn’t connected to your reproductive organs, anal sex can’t directly cause pregnancy. But it’s still possible for semen to get into the vagina during anal sex — if the guy ejaculates into or near the anus, and the semen leaks from there down onto the vulva. Fingers and hands could make this more likely, too, by moving semen towards the vulva.

www.plannedparenthood.org.

عوارض و خطرات رابطه از پشت

رابطه از پشت یا سکس مقعدی می‌تواند ریسک انتقال بیماری‌ها را افزایش دهد و به سبب آلوده بودن مقعد می‌تواند برای هر دو طرف مضر باشد و باعث بیماری‌های مقاربتی شود. اما بیماری‌ها تنها عوارض این رابطه نیستند. انجام چنین رابطه‌ای می‌تواند به شدت زندگی زوجین را تحت تاثیر قرار دهد که مهم‌ترین مضرات آن به شرح زیر است:

آیا رابطه مقعدی باعث هموروئید می‌شود؟

پاسخ مثبت است، یکی از مهم‌ترین علل بواسیر در زنان جوانتر، رابطه جنسی مقعدی است. علت اصلی پدید آمدن هموروئید، اعمال فشار به عروق مقعد در اثر عوامل مختلف است که شامل زایمان، یبوست، بلند کردن جسم سنگین، رابطه مقعدی و غیره می‌شود.

ساختار مقعد برخلاف واژن آمادگی رابطه را نداشته و قابلیت انعطاف پذیری و کشیدگی را ندارد، بنابراین آمیزش جنسی مقعدی می‌تواند عروق را تحت فشار قرار داده و زمینه را برای هموروئید فراهم کند. این آمیزش جنسی به خصوص برای افرادی که قبلاً سابقه هموروئید داشته‌اند، مضر است زیرا احتمال عود مجدد را به شدت افزایش می‌دهد.

سرد مزاجی و بی میلی جنسی

از آنجایی که اغلب زنان از طریق رابطه جنسی مقعدی به ارگاسم نمی‌رسند و معمولا درد و ناراحتی را در این نوع رابطه احساس می‌کنند، در نتیجه به مرور زمان دچار سرد مزاجی می‌شوند.

بی اختیاری مدفوع

مقعد بر خلاف واژن قابلیت ارتجاعی و لغزندگی ندارد و مایع روان کننده ترشح نمی‌کند. در نتیجه به مرور و با تکرار این نوع رابطه عضلات اسفنکتر مقعدی که وظیفه جمع و باز شدن مقعد را به عهده دارن، آسیب دیده و بی اختیاری مدفوع ایجاد می‌شود.

شقاق یا زخم مقعد

شقاق یا فیشر مقعد اصطلاح پزشکی برای نوعی از پارگی‌های پوستی ریز در پوشش مقعد است. زخم‌های شقاق کوچک هستند اما می‌توانند به اندازه‌ای عمیق باشند که باعث درد شدید و خونریزی قرمز روشن در حین و بعد از رابطه جنسی مقعدی و حرکات روده شوند.

 

آیا رابطه مقعدی قابل تشخیص است؟



:: برچسب‌ها: رابطه مقعدی,رابطه از پشت,خطرات رابطه مقعدی,رابطه آنال ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1402 | نظرات ()