شقاق چیست و چه چیزی باعث بروز شقاق می‌شود؟
نوشته شده توسط : jody

 

شقاق یا فیشر مقعدی به عنوان یک پارگی یا ترک کوچک شناخته می‌شود که در اطراف مقعد ایجاد می‌شود. این ترک یا پارگی می‌تواند منجر به درد و خونریزی شدید در طول یا بعد از حرکات روده شود.

شقاق مقعدی به مرور زمان به اندازه‌ای عمیق می‌شود که بافت عضلانی زیر این ناحیه آشکار می‌شود. وجود این مشکل ممکن است به علت وجود فشار در حرکات روده، زایمان یا حتی طولانی شدن اسهال یا یبوست باشد. مطالعه‌ای که اخیرا انجام شده، نشان داد که IBD (بیماری التهابی روده)، سرطان یا عفونت از علل عمده‌ی بروز شقاق مقعدی هستند.

شقاق مقعدی ممکن است در هر سنی فرد را مبتلا کند اما به طور معمول در کودکان و نوزادان بیش‌تر رخ می‌دهد. در واقع، این مشکل جدی نیست و پارگی می‌تواند در برخی موارد بین ۴ تا ۶ هفته به خودی خود بهبود بیابد.

چه چیزی باعث بروز شقاق مقعدی می‌شود؟

افرادی که درحال‌حاضر مبتلا به یبوست هستند، در مقابل این اختلال آسیب‌پذیرتر هستند، زیرا مدفوع بزرگ و سخت ممکن است سبب بروز پارگی در اطراف مقعد شود.

علل دیگر بروز این مشکل عبارتند از اسهال مداوم، بیماری کرون، بیماری التهابی روده یا IBD،کولیت اولسروز یا زخمی، سفت شدن عضلات مقعد و گاهی اوقات برخی از عفونت‌های منتقله از راه رابطه‌ی جنسی مانند تبخال یا سیفلیس.

 

https://bazdeh.org





:: بازدید از این مطلب : 288
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: