چگونه درد کلیه را از کمر درد تشخیص دهیم؟
نوشته شده توسط : jody

بدن انسان پیچیده است و منزلگاه بسیاری از بیماری های بالقوه و ویروس ها است.هر بیماری نوعی از علائم را نشان می دهد که ما می توانیم به خاطر پیدا کردن یک درمان به رسمیت بشناسیم و مستند کنیم، اما گاهی علائم دو شرایط بسیار متفاوت می توانند با هم تداخل داشته باشند و سردرگمی ایجاد کنند این مورد درباره ی درد کمر و درد کلیه هم صدق می کند.

هر دوی این ها نشانه های مشابهی دارند اما دلایل کاملاً متفاوتی هم دارند. دانستن نشانه ها، محرک ها، و ویژگی های این شرایط می تواند به شما کمک کند که این دو را متفاوت کنید. اغلب افراد تصور می کنند ایجاد درد در ناحیه کمر به علت درد کلیه است و در این بخش یخوانید که درد کمر و درد کلیه چه علائمی دارند و تفاوت آنها مشخص است.

تفاوت بین کلیه درد و کمر درد :

1- شدت درد کمر در طول روز تغییر می کند. درد کلیوی معمولاً ثابت است و طبیعتا تیز و گاهی خسته کننده است. نکته این است که درد کلیه تغییر نمی کند و یا بهتر نمی شود تا زمانی که مشکل کلیه مورد درمان قرار گیرد.

2- درد کمر به وسیله درد در هر جایی در پایین کمر یا باسن نشان داده می شود.از سوی دیگر، درد کلیه نیز در کمر دیده می شود، اما معمولاً در بخش بین دنده ها و باسن به نام جناح رخ می دهد. 

3- محل درد کمر تغییر می کند:ممکن است به گردن، بالای کمر و یا در قسمت پایین کمر بسته به محل آسیب باشد.

4- درد کلیه به طور معمول از شدید تا جزئی طبقه بندی می شود، چرا که علل مختلف می تواند منجر به شدت متفاوتی از درد شود. برای مثال، سنگ کلیه، درد شدیدی را در جناح با حالت تهوع و استفراغ همراه دارد. 

5- تغییر درجات درد نیز برای توصیف درد کمر به کار می رود و درد مزمن "حاد" چهار تا دوازده هفته است و "مزمن" بیش از 12 هفته طول می کشد. 

6- درد کمر نیز به قسمت های دیگر بدن مثل پشت ران، کفل، ماهیچه و یا پا پخش می شود. درد کلیه ممکن است به پایین شکم و درون ران سرایت کند.

منبع: http://namnak.com





:: برچسب‌ها: کلیه درد ,
:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 شهريور 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: