دلایل احساس درد و سوزش معده
نوشته شده توسط : jody

سوزش در معده، می تواند موجب درد، خستگی، و فشار بر روی معده و شکم شود. سوزش معده بزرگ در حال بزرگ شدن و شایع شدن است، به دلیل استفاده از غذاهای غیر قابل هضم، مشکلات سلامتی، عفونت، استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک ها و آب کلر دار ؛ عوامل متعددی در بروز درد معده دخالت دارند که در این بخش از سلامت نمناک بنا به درخواست کاربران قصد داریم شما را با مجموعه ای از این عوامل آشنا می کنیم پس همراه ما باشید تا تمام علل و دلایلی که موجب سوزش و درد معده می شوند را بشناسید.

 

عدم تحمل گلوتن: 

عدم تحمل گلوتن و حساسیت به این ماده در واقع به پروتئین موجود در جو، گندم و چاودار یکی دیگر از دلایل دردمعده است ؛ مشکلی که همراه با نفخ، اسهال، یبوست، خستگی مفرط و درد شکم است. 

ورم معده:

ورم معده یک نوع سوزش، آسیب و التهاب معده است. علایم رایجش شامل احساس سوزش پس از غذا یا هنگام دراز کشیدن، تهوع، نفخ شکم، درد شکمی، سکسکه و از دست دادن اشتها می باشد.

عدم تحمل لاکتوز: 

یکی از علل رایج درد معده در جهان همین عدم تحمل لاکتوز است ؛ عدم تحمل لاکتوز علائمی چون گاز، نفخ، آروغ، سوء هاضمه، تهوع، اسهال، یبوست و درد گرفتگی عضلات شکم دارد 

بیماری رفلکس معده (GERD):

بیماری رفلکس معده، مشکلی است که در آن بخش پایینی اسفنکتر مری به نحوی نامناسب باز می شود و یا به طور کامل بسته نمی شود و اجازه می دهد که اسیدهای شکمی به مری بیایند. عوامل ریسک بیماری رفلکس معده عبارتند از:چاقی، بارداری، سیگار کشیدن و خوردن محصولات اسیدی مانند مرکبات یا غذاهای مبتنی بر گوجه فرنگی . 

آلرژی های غذایی یا عدم تحمل:

احساس سوزش در معده و سینه می تواند ناشی از آلرژی یا عدم تحمل غذا باشد. این احساس هم می تواند بعد از خوردن رخ دهد. زمانی که فرد غذایی را مصرف می کند که نمی تواند تحملش کند و یا نسبت به آن حساسیت دارد، ممکن است تهوع و استفراغ را تجربه کند. سپس پزشک شما یک تست آلرژی تجویز خواهد کرد تا محدوده غذاهای محرک برای شما اعلام و تعیین شود. 

منبع: نمناک





:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: