عکس کیست مویی خارج شده – تصاویر واضح کیست پیلونیدال
نوشته شده توسط : jody

 

عکس کیست مویی خارج شده – تصاویر واضح کیست پیلونیدال

کیست مویی یا کیست پیلونیدال یک بیماری دردناک و عفونی ناحیه مقعد است. به طور واضح در عکس کیست مویی می‌توان کیست ملتهب و متورمی را مشاهده نمود که حاصل برگشت مو به داخل پوست است. این بیماری موجب بروز کیسه‌ای حاوی مو و چرک بر روی پوست بالای خط باسن می شود. این کیست در اثر عواملی مثل ژنتیک، نشستن های طولانی مدت، چاقی، استفاده از لباس های تنگ و موهای ضخیم و زیاد ایجاد شده و به شدت دردناک و عفونی است.

نشانه های ظاهری

ممکن است این عارضه در ابتدا علائم ظاهری نداشته باشد اما شایع ترین نشانه های ظاهری کیست مویی شامل ایجاد تورم و قرمزی، درد و التهاب و خروج ترشحات و عفونت است. 

همان طور که در تصاویر کیست مویی مشاهده می کنید، اطراف این کیست ملتهب و سرخ رنگ شده که نشان دهنده عفونت این بیماری است. ممکن است در مواردی بیماران خونریزی و نیز خروج ترشحات بدبو از کیست را نیز تجربه نمایند. 

علائم کیست مویی
تصاویر واضح کیست مویی

وقتی عفونت این بیماری درمان نشود و پیشرفت کند، ممکن است به بافت های اطراف آسیب برساند و همچنین در طولانی مدت خطرات جدی به همراه دارد. بنابراین با مشاهده چنین علائمی بهتر است در اولین فرصت برای درمان به پزشک متخصص مراجعه کنید.

برای درمان کیست مویی روش‌ها و درمان‌های متعددی وجود دارد اما درمان‌های دارویی و خانگی نمی‌توانند پاسخ گویی درمان باشند و برای درمان قطعی باید از روش‌هایی مانند جراحی و تکنیک لیزر استفاده نمود. درمان کیست مویی با لیزر و جراحی تنها گزینه های پیش روی شما هستند، چون عفونت و موهای زائد زیر پوست باید تخلیه شوند.

از آنجایی که لیزر هیچ درد و خونریزی را برای بیمار به همراه نداشته و در کمترین زمان ممکن انجام می شود، به عنوان روشی پرطرفدار برای درمان بیماری های مقعدی از جمله کیست مویی شناخته می شود.

همانطور که در عکس عمل کیست مویی با لیزر مشاهده می‌کنید، موهایی که به زیر پوست برگشتند و همچنین عفونت بطور کامل تخلیه شده اند.

عکس عمل کیست مویی
 
ادامه مطلب در کلینیک پایتخت
 




:: برچسب‌ها: عکس کیست مویی , شکل ظاهری کیست مویی , تصاویر کیست مویی , کلینیک پایتخت ,
:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: