علت اختلال دفع در زنان
نوشته شده توسط : jody


 
اختلالات دفع مدفوع از مشكلات شايع در انسان هاست، اما در زنان شيوع بيشتري دارد. از آنجا كه افراد در بيان اين بيماري و مراجعه به پزشك متخصص درمان بواسير كه فوق تخصص گوارش دارد، دچار مشكل هستند و از طرفي اين بيماري ها تعريف استانداردي ندارد، شيوع آن مشخص نيست، اما به هرحال در افراد زيادي موجب اختلال در زندگي شده و در برخي افراد موجب اجتماع گريزي، افسردگي و عدم رضايت از زندگي مي شود.
علل يبوست در زنان
از علل شايع اين مشكل اختلالات غدد درون ريز مثل ديابت و كم كاري تيروئيد و بارداري است. در ديابت بيمار دچار آسيب عصبي ناشي از ديابت و به دنبال آن كاهش حركات روده اي و در نهايت يبوست مي شود.

حاملگي هم با اثر هورمون هاي زنانه موجب كاهش حركات روده اي و در نهايت يبوست در بيش از ۳۰ درصد زنان باردار مي شود، البته اين مورد بيماري محسوب نمي شود و طبيعي است و پس از زايمان بهبود پيدا مي كند.

از علل ديگر يبوست و هموروئيد بيماري هاي سيستم عصبي مثل سكته هاي مغزي، تومور مغزي، بيماري ام اس، پاركينسون و بيماري هاي مادرزادي سيستم عصبي روده اي و... است. اختلالات آناتومي سيستم دفع مدفوع مثل هموروئيد (بواسير)، افتادگي لگن، انسداد در قسمت انتهايي سيستم دفعي و چسبندگي هاي روده هم از علل ديگر اين بيماري است.داروها هم مي تواند موجب يبوست يا عدم كنترل دفع شود. از مهم ترين اين داروها مي توان به داروهايدرمان هموروئيد يا بواسير با ليزر  ضدفشار خون، داروهاي افسردگي و آنتي اسيدهاي حاوي آلومينيوم كه به طور شايع در ناراحتي معده استفاده مي شود اشاره كرد.

منبع: اختلال دفع در زنان




:: بازدید از این مطلب : 360
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 فروردين 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: