عوارض جراحي هموروئيد
نوشته شده توسط : jody


 
در روش جراحي درمان هموروئيد بيمار تحت عمل جراح كلاسيك قرار مي گيرد كه اكثرا زير بيهوشي عمومي و يا بي حسي اسپاينال spinal و يا كمري عمل صورت مي گيرد گرچه عمل جراحي موثر است و گاهي تنها راه نجات بيمار است ( در سطور پائين علل و موارد را بعرض مي رسانم ) ولي آنقدر عوارض دارد كه براي جراح و بيمار عطايش به لقايش نمي ارزد و انرا رها مي كند.


مثلا احتمال خونريزي شديد كه مهار اين نوع خونريزيها بسيار براي جراح مشكل است و به احتمال قوي نياز به عمل جراحي و بيهوشي مجدد دارد و يا درد پس از عمل جراحي كه بسيار طاقت فرسا است و گاهي داروهائي مثل مرفين هم پاسخگو نيست و همچنين گاهي نياز به تامپون بعد از عمل وجود دارد كه خود اين كار نيز بسيار دردناك است و خارج كردن تامپون خود معضلي بس عظيم است.
ولي بايد ذكر گردد كه عمل جراحي بواسير گاهي اوقات تنها راه است زيرا توده هموروئيدال بسيار بزرگ و ترومبوزه گاهي آنقدر درد ناك است كه چاره اي جز عمل جراحي كلاسيك ندارد البته اين حالت درصد زيادي از بيماران را در بر نمي گيرد ضمنا هموروئيدهاي grade2 و خونريزي دهنده را هم نمي توان با روش درمان بواسير عمل كرد.
آنچه بيمار پس از درمان هموروئيد يا بواسير با ليزر بايد بداند
بيمار گرامي رژيم غذايي شما مايعات فراوان، سوپ، شير، كمپوت و ميوه‌جات خام و رژيم غذايي معمولي و پر فيبر مي‌باشد براي اينكه دچار يبوست نشويد بايد از مايعات فراوان، شير، سبزيجات، ميوه‌جات، آلو، انجير و برگه هلو استفاده كنيد.
در صورتي كه باز هم يبوست شديد به پزشك خود اطلاع دهيد.كمتر از توالت فرهنگي استفاده كنيد.اين دو هفته بعد از عمل بدنبال هر بار دستشوئي رفتن ابتدا با آب ولمر خود را شسته و تميز نمائيد و سپس داخل لگن آب گرم بريزيد و ۲۰-۱۰ دقيقه داخل آن بنشينيد و محل را خشك كنيد.توجه: استفاده از لگن آب گرم سبب كاهش درد و تورم شده و همچنين ناحيه مقعد را تميز مي‌كند.
براي اينكه دردتان كمتر شود و خونريزي نداشته باشيد ۱۰-۵ روز اول بعد از عمل به پهلو بنشينيد و به پهلو بخوابيد.در محل‌هاي سفت و مرطوب ننشينيد.توجه: رطوبت سبب خارش و تحريك ناحيه ركتوم مي‌شود.
براي جلوگيري از درد و تحريك، به مدت طولاني رانندگي نكنيد.اگر ۳-۲ هفته بعد از عمل هنگام دفع مدفوع خونريزي داشتيد، نگران نباشيد اين خونريزي كم كم از بين مي‌رود اگر خونريزي خيلي شديد بود و يا بعد از مدت فوق ادامه داشت حتماً به پزشك خود مراجعه كنيد.پياده‌روي براي شما بسيار مفيد است.هنگام دفع مدفوع از زور زدن خودداري كنيد.هر وقت احساس مدفوع داشتيد حتماً به دستشوئي برويد و از حبس كردن آن خودداري كنيد.

منبع : عوارض جراحي هموروئيد




:: بازدید از این مطلب : 376
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 فروردين 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: