هموروئيد وساير مشكلات در زنان باردار
نوشته شده توسط : jody


1- تطابق لوله گوارش با بارداري
افزايش هورمونها در طي بارداي باعث تغييرات وسيع در بدن و از جمله لوله گوارش از دهان تا مقعد مي شود،نظير افزايش بزاق، ترشح بزاق شبانه، تغيير حس چشايي، افزايش حجم لثه ها و التهاب لثه ها كه گاها باعث خونريزي مي شود. (التهاب لثه ناشي از بارداري در 40%تا100% خانم ها رخ مي دهد.)
افزايش زمان تخليه در روده كوچك و روده بزرگ كه باعث ايجاد يبوست مي شود ،ريفلاكس معده يا سوزش سر دل ناشي از بازگشت اسيد از معده به مري كه در طي درمان هموروئيد يا بواسير با ليزر بسيار شايع است و در اثر شل شدن عضله دريچه مري به معده در اثر هورمونهاي بارداري مي باشد.
افزايش كلي كلسترول و تري گليسريد در طي بارداري
كاهش حركت كيسه صفرا و افزايش احتمال توليد سنگ كيسه صفرا
ايجاد يبوست در طي بارداري و احتمال درمان بواسير و بي اختياري مدفوع در دوران بارداري
ساير مشكلات بارداري
گرفتگي بيني و خونريزي بيني، احساس كوتاهي نفس، درد در پايين كمر، گرفتگي هاي ساق پا، اختلال خواب،تكررادرار، احساس خستگي، افزايش ضخامت موها، ورم پا و قوزك پا، خواب رفتگي و سوزن سورن شدن دست ها وپاها،وريدي هاي واريسي در پا، تغييرات پوستي به صورت تغيير رنگ زائده هاي پوستي و غيره خانم هاي باردار به طور مكرر از نفخ شكم و يبوست شكايت دارند، مطالعات نشان مي دهد كه يبوست بار احتمالي15 تا 39درصد در طي بارداري و تا6تا12 هفته پس از بارداري رخ مي دهدكه بالاتر از ميزان شيوع معمولي يبوست درزنان غير باردار در همان سن كه7درصد است مي باشد. اين علائم به احتمال زياد به دليل تغييرات هورموني و تاثير روي حركت روده باريك وروده بزرگ (كولون) ايجاد مي شود به طوري كه افزايش پروژسترون باعث كاهش فعاليت عضلات صاف جداري كولون شده و باعث حركت كمتر كولون و ماندگاري بيشتر مدفوع در روده و در نتيجه زمان بيشتريراي جذب آب از مدفوع و خشك شدن مدفوع مي شود.
ايجاد يبوست خود سر منشا ايجاد مشكلات زيادي از جمله بواسير ، شقاق و بي اختياري مدفوع در دوران بارداري مي شود. در خصوص هموروئيد در 3 ماه سوم بارداري شايع است و حدود 30تا40 درصد خانم ها باردار از مشكلات همورئيدي در آنها ايجاد ناراحتي مي كند و يبوست اين علائم را بدتر مي كند. درمان نگهدارنده كمتر كننده است ولي در موارد شديد و عود كننده درمان جراحي مورد نياز است كه با ايمني كامل در دوران بارداري قابل انجام است .

منبع: هموروئيد و زنان باردار




:: بازدید از این مطلب : 392
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 فروردين 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: