درمان هاي غير جراحي در مطب پزشك
نوشته شده توسط : jody

درمان هاي غير جراحي در مطب پزشك

بستن با بند الاستيك روشي براي درمان بواسير  ثابت كردن بافت در محل مي باشد كه در ايالات متحده به فراواني مورد استفاده قرار مي گيرد.

با اين روش مي توان هموروئيد داخلي  درجه يك، دو  و سه را درمان نمود. اين روش شايعترين روشي است كه در حال حاضر به صورت سرپايي براي درمان هموروئيد يا بواسير با ليزر انجام مي شود. باند الاستيك روي مخاط اضافي و  حداقل در فاصله 2 سانتي متري بالاي خط دندانه دار قرار داده مي شود كه منجر به بند آمدن خون در بافت هاي بسته شده مي شود. بافت بسته شده در عرض 5 تا 7 روز از بين مي رود و زخم كوچكي باقي  مي ماند كه بهبود يافته و بافت را به اسفنكتر زير فيكس مي كند. بستن با باند الاستيك بدر افراد مبتلا به هموروئيد درجه يك و دو، و در مواردي درجه سه، توصيه مي شود. چندين نوع بست هموروئيد مانند بست مكنده به صورت تجاري در دسترس مي باشد. استفاده از اين نوع بست هم براي بيمار و هم براي درمان هموروئيد يا بواسير با ليزر راحت مي باشد. اين نوع بست، با مكانيسم مكنده خود، طوري طراحي شده است كه براي بستن نياز به كمك دستيار و يا آنوسكوپ نداشته باشد. با قرار دادن بست به طور مستقيم بر روي محل مورد نظر و اندازه گيري فاصله تا حاشيه مقعد با استفاده از علائم مرجع روي بست، مي توان بست را  براي درمان هموروئيد داخلي علامت دار، به طور دقيق داخل ركتوم قرار داد. اورگان در مطالعه خود بر روي  480 بيمار مبتلا به بواسير ، 97 درصد موفقيت در دو مورد از شرايط پيچيده اصلي بيماري ( خونريزي و عفونت پيش مقعدي) با استفاده از اين نوع بست، گزارش كرده است.

بستن با باند الاستيك به صورت بي خطر در شرايطي كه بيمار در حالت هاي مختلف قرار دارد قابل انجام مي باشد، هرچند حالت خوابيده به شكم و به صورت دولا، بهترين حالت مي باشد. براي اين كارنيازي به  بي حسي نمي باشد آماده سازي ركتوم با استفاده از تنقيه نيز ضرورتي ندارد اما در صورت تمايل ممكن است انجام شود. انعقاد خون با استفاده از نور مادون قرمز، دياترمي دوقطبي و الكترودرماني با جريان مستقيم از ديگر درمان هاي اين بيماري مي باشد كه در مطب پزشك قابل انجام مي باشد.

منبع: درمان هاي غير جراحي بواسير




:: بازدید از این مطلب : 334
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 فروردين 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: