۹ خوراکی که هموروئید(بواسیر) را وخیم می‌کنند
نوشته شده توسط : jody

۱. خوراکی‌های دارای فیبر بالا

همه می‌دانند یک رژیم سرشار از فیبر به برطرف کردن یبوست و سرطان کولون (روده‌ی بزرگ) کمک می‌کند. هم‌چنین می‌تواند از حمله‌ی همورئید جلوگیری کند. با این‌حال، بهتر است زمانی‌که دچار هموروئید هستید از خوراکی‌هایی که فیبر بسیار بالایی دارند دوری کنید زیرا محتوای فیبری آنها توده‌ساز است، یعنی می‌توانند باعث شوند مدفوع‌تان بزرگ‌تر شود.

 ۲. غلات تصفیه‌شده

داشتن هموروئید صرفا به این معنا نیست که باید از خوراکی‌های حاوی فیبر روی برگردانید. نکته‌ی کلیدی آن است که خوراکی‌های دارای مقادیر متعادلی از فیبر مانند بروکلی، کلم قمری، نخود، آلو و آب‌میوه‌ مصرف کنید.

۳. محصولات فرآوری شده

با داشتن مواد مغذی اندک و مواد شیمیایی بسیار، عجیب نیست که غذاهای فرآوری شده برای هموروئیدتان خوب نباشند. به علاوه، بسیاری از این اقلام حاوی ترکیباتی هستند که می‌توانند التهاب را بیش‌تر کنند، که می‌تواند هموروئیدتان را بدتر کرده و علائم مرتبط با آن را شدت دهد.

۴. خوراکی‌های شور

کاملا مشخص است که مصرف هرچیزی حاوی سدیم زیاد برای سلامتی مضر است. اگر می‌خواهید هرچه زودتر از شر هموروئیدتان خلاص شوید با پرهیز از خوراکی‌های شور می‌توانید سود بسیاری ببرید. مصرف خوراکی‌های شور می‌تواند شما را دچار کم‌آبی و یبوست کند. هم‌چنین سبب نفخ می‌شود که هموروئیدتان را تشدید می‌کند.

۵. محصولات لبنی

کارشناسان می‌گویند مصرف محصولات غذایی لبنی می‌تواند درد هموروئید را تشدید کند. یکی از دلایل این امر آن است که محصولات لبنی می‌توانند باعث تولید گاز بیش‌تر شوند، که به ناراحتی مبتلایان به هموروئید می‌افزاید. هم‌چنین گنجاندن مقدار زیادی لبنیات به رژیم غذایی می‌تواند باعث شود مدفوع‌تان بزرگ‌تر شود.

۶. ادویه‌های تند

اگر هموروئید دارید قطعا، باید به طور موقت از خوراکی‌های تند محبوب‌تان دوری کنید. به ویژه اگر هموروئیدتان از نوع خونریزی‌کننده است. وقتی خوراکی‌های تند مصرف می‌کنید باید انتظار داشته باشید در دستشویی درد زیادی بکشید. فلفل هندی، فلفل هالوپینو، کارولینا ریپر (ملقب به تندترین فلفل جهان)- همه باید کنار گذاشته شوند.

۷. میوه‌های نارس

اگر از هموروئید رنج می‌برید گنجاندن میوه‌های نارس در رژیم‌تان ایده‌ی افتضاحی است. دستگاه گوارش‌تان اوقات سختی برای هضم آنها خواهد داشت. هم‌چنین، برخی از میوه‌های نارس مانند موز می‌توانند شما را دچار یبوست کنند. نکته‌ای برای آن‌که میوه‌های نارس سریع‌تر برسند: آنها را در یک بسته‌ی مقوایی بگذارید و در گوشه‌ی گرمی از آشپزخانه‌تان بگذارید.

۸. الکل

طی مدت هموروئیدتان، پرهیز از نوشیدنی‌های الکلی را برای مدتی در نظر داشته باشید. زیرا الکل می‌تواند شما را دچار کم‌آبی و در نتیجه یبوست کند. بعلاوه، نوشیدنی‌های الکلی می‌توانند دستگاه گوارش‌تان را مختل کرده و حرکات روده‌ای‌تان را دردناک‌تر سازد.

۹. قهوه

طی روزهای هموروئید، فنجان قهوه‌ی محبو‌ب‌تان می‌تواند باعث کم‌آبی شود. چه هموروئید داشته باشد و چه نه، کم‌آب شدن چیز بدی است. بهتر است هنگام بهبودی از هموروئید دست از نوشیدن قهوه بردارید و از کم‌آب شدن و یبوست جلوگیری کنید.




:: برچسب‌ها: هموروئید , درمان هموروئید , بواسیر , درمان بواسیر , کلینیک , کلینیک پایتخت , درمان با لیزر , لیزر ,
:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: