درمان سرپايي هموروئيد
نوشته شده توسط : jody

 

هموروئيد همان بواسير است و يكى از بيمارى هاى شايع جراحى است و حدود ۷۵ درصد افراد به ويژه افراد بالاى ۳۰ سال در طول زندگى خود به اين بيمارى مبتلا مى شوند.


هموروئيدها بالشتك هاى عروقى طبيعى هستند كه در ناحيه كانال مقعدى در قسمت ۴ سانتى مترى انتهاى روده بزرگ (راست روده) قرار دارند و در دو قسمت داخل و خارج كانال مقعد قرار دارند كه به آن هموروئيدهاى داخلى و خارجى مى گويند. هموروئيدها ارگان هاى طبيعى اين ناحيه هستند كه در اثر زور زدن به دنبال يبوست مزاج و يا اسهال مى توانند پرخون و متورم شده و در صورت تكرار يبوست و زور زدن موقع اجابت مزاج اين بالشتك هاى عروقى متورم و دچار پارگى و زخمى شده و به صورت خونريزى و بيرون زدگى و گاهاً درد به هنگام اجابت مزاج خود را نشان دهند.
اصولاً براى برطرف كردن علايم هموروئيد با توجه به نوع و تشخيص پزشك متخصص گوارش در اين رشته چندين روش درمانى وجود دارد.
روش هاي درمان بواسير به شيوه سرپايي 
امروزه پزشكان و بيماران درجستجوى راه هاى ساده، موثر و بدون عارضه و يا با كمترين عارضه هستند. از آنجا كه روش هاى جراحى معمول با بسترى شدن بيمار، نياز به بيهوشى، درد پس از عمل، احتمال خونريزى، ترشح، عفونت و از كارافتادگى همراه بوده و نياز به مراقبت هاى طولانى مدت دارند، لذا تلاش هاى زيادى براى مهار بيمارى بواسير به روش هاى متعدد سرپايى از قبيل كوتر كردن، منجمد كردن، رابر بند ليگاتور و ساير روش ها بوده است. وليكن هيچكدام درمان بواسير يا هموروئيد با ليزر براى تمام هموروئيدها نبوده و اكثر اين روش ها محدوديت هايى دارند. از جمله شايع ترين اين روش ها تا كنون روش بستن هموروئيد با حلقه لاستيكى است

منبع: درمان سرپايي هموروئيد




:: بازدید از این مطلب : 420
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 فروردين 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: