چرا لیزر را برای درمان بواسیر انتخاب کنیم؟
نوشته شده توسط : jody


درمان بواسیر یا هموروئید با لیزر یک روش سرپایی و بدون درد و خونریزی است که نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد. در حین جراحی به دلیل انعقاد خون، هموروئید به راحتی دیده می‌شود و همین امر خطر آسیب دیدگی بافت اطراف بواسیر را کاهش می‌دهد. به همین خاطر در این روش عوارضی مانند بی اختیاری مدفوع و گاز وجود ندارد. لیزر مناسب ترین و موفق ترین روش برای درمان قطعی بواسیر شناخته شده است.

مزایای درمان بواسیر با لیزر

●    در این روش، خونریزی و درد بسیار کم است
●    درمان بواسیر در این روش تضمین شده می‌باشد
●    آسیب کمتری به بافت اطراف هموروئید می‌رسد
●    در جراحی بواسیر با لیزر نیازی به همراه ندارید
●    درصد موفقیت لیزر بیشتر و احتمال عود آن پایین تر است
●    زخم ناشی از عمل لیزر به سرعت ترمیم می‌شود.  
●    در این روش بیمار را بیهوش نمی کنند، بلکه محل مورد نظر را بی حس می‌کنند

پرداخت هزینه لیزر بواسیر توسط بیمه
جراحی هموروئید با لیزر تحت پوشش همه بیمه‌ها نمی باشد، زیرا معمولا درمان‌های سرپایی، بدون بستری و بدون بیهوشی کمتر از 6 ساعت تحت پوشش بیمه نمی باشند. اما بعضی از بیمه‌های تکمیلی، هزینه جراحی بواسیر با لیزر را تقبل می‌نمایند. جهت اطمینان بهتر است موضوع را از طریق بیمه تکمیلی مربوطه پیگیری کنید.

مقایسه هزینه لیزر و جراحی بواسیر
پس از تحقیق از چندین مرکز درمانی و مشخص شدن حدود قیمت که بطور مثال هزینه جراحی بواسیر یا هموروئید با لیزر در درمان کلینیک تفاوت چندانی با روشهای جراحی سنتی ندارد. هزینه‌های عمل سنتی شامل آیتم‌های زیادی است که بخشی از آنها تحت پوشش بیمه بوده و مابقی آزاد می‌باشد. علاوه بر هزینه‌هایی که بیمه به بیمارستان می‌پردازد، بیمار هم باید مبلغی را به عنوان ما به التفاوت بیمه و آزاد پرداخت کند.
منظور از هزینه فقط جنبه مادی نیست و موارد دیگری هم هستند که باید به آنها توجه شود. این موارد عبارتند از:

●    در روش جراحی بواسیر با لیزر در وقت و زمان صرفه جویی می‌شود، در صورتی که در جراحی‌های سنتی اینطور نیست. از آزمایشات اولیه گرفته تا بستری شدن و عمل کردن و استراحت‌های بعد از عمل، همگی برای بیمار زمانبر هستند.
●    درد و خونریزی در جراحی بواسیر با لیزر خیلی کمتر از جراحی سنتی است.
●    در جراحی هموروئید با لیزر، نیازی به بیهوشی نیست. در صورتی که در عمل‌های سنتی بیمار باید حتما بیهوش شود که این بیهوشی، عوارض خاص خود را دارد.  
●    تا قبل از معاینه بیمار توسط پزشک، نمی توان مشکل فرد را تشخیص داد و هزینه‌های درمان را مشخص کرد. زیرا بیماری ممکن است برای هر فرد، علائم متفاوتی داشته باشد. که نوع درمان و هزینه‌های آن هم قطعا متفاوت خواهد بود.  

عوارض جراحی بواسیر به روش سنتی
در روش جراحی بواسیر به روش سنتی، بیمار تحت بیهوشی عمومی و یا بی حسی کمری، مورد معالجه قرار می‌گیرد که عوارض زیادی به همراه دارد. مثلا خونریزی شدید که کنترل آن برای جراح مشکل است. و در بعضی موارد نیاز به بیهوشی و عمل مجدد دارد.
درد بعد از عمل، بسیار طاقت فرسا است. در بعضی موارد هم بعد از عمل، نیاز به تامپون وجود دارد و درد خارج کردن تامپون هم بسیار طاقت فرساست.
با این وجود گاهی اوقات تنها راه درمان هموروئید، عمل جراحی است. زیرا توده بسیار بزرگ و گاهی آنقدر دردناک است که چاره ای جز عمل جراحی ندارد.
لازم به ذکر است که بیماران دارای هموروئیدهای درجه 2 و خونریزی دهنده را نمی توان با عمل جراحی سنتی، درمان کرد.

بعد از عمل سنتی هموروئید چکار باید کرد؟

●    خوردن مایعات فراوان، رژیم غذایی پر فیبر، میوه جات خام، شیر، سوپ
●    سعی کنید از توالت فرنگی کم تر استفاده کنید
●    هنگام احساس مدفوع، فوری به دستشویی بروید و آن را حبس نکنید
●    تا دو هفته بعد از عمل، با هر بار دستشویی رفتن، ابتدا با آب ولرم خود را شسته سپس به مدت 10 الی 20 دقیقه داخل لگن آب گرم بنشینید و سپس محل را خشک کنید.این کار باعث کاهش درد و تورم می‌شود.
●    برای کاهش درد و خونریزی، 5 الی 10 روز اول بعد از جراحی، به پهلو بنشینید و به پهلو بخوابید.
●    در محل‌های مرطوب و سفت ننشینید.
●    به مدت طولانی رانندگی نکنید.
●    اگر 2 الی 3 هفته بعد از عمل، هنگام دفع مدفوع خونریزی داشتید، نگران نباشید. طبیعی است و کم کم از بین می‌رود. ولی اگر این خونریزی شدید بود و ادامه داشت، حتما به پزشک مراجعه کنید.
●    پیاده روی کنید.
●    از زور زدن، هنگام دفع مدفوع خودداری کنید.

منبع: http://www.baharnews.ir/news/200501/%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D9%84%DB%8C%D8%B2%D8%B1-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%88%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%B1-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85





:: برچسب‌ها: لیزر بواسیر , لیزر هموروئید , درمان بواسیر با لیزر , درمان هموروئید با لیزر ,
:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: