عدم درمان به موقع بواسير به علت خجالت كشيدن
نوشته شده توسط : jody

عدم درمان به موقع بواسير به علت خجالت كشيدن


هيچ كس، به غير از يك متخصص روده و مقعد، دوست ندارد در مورد بواسير صحبت كند. اطلاعات كمي در مورد اين بيماري در ميان عموم وجود دارد، و از طريق رسانه هاي گروهي نيز اطلاعات كمي ارائه مي شود، از اينرو افراد معمولاً تصور مي كنند كه اين بيماري جزء بيماري هاي نادر است. درصورتي كه برخلاف اين تصور، افراد بسيار زيادي به آن مبتلا مي شود.
مبتلايان بسياري، احتمالاً از روي خجالت، به دنبال درمان آن برنمي آيند. براي اين دسته از افراد، عمل دفع و نشستن بر سطوح سفت و سخت، بسيار دردناك و عذاب آور خواهد بود.


بواسير عبارت‌ است‌ از سياهرگ‌هاي‌ گشادشده‌ در راست‌ روده‌ يا مقعد. بواسير ممكن‌ در مجراي‌ مقعدي‌ (بواسير داخلي‌) يا در مدخل‌ مقعد (بواسير خارجي‌) واقع‌ شده‌ باشد. بواسير ممكن‌ است‌ سال‌ها وجود داشته‌ باشد اما تنها با وقوع‌ خونريزي‌ بدان‌ پي‌برده‌ شود.علت هموروئيد  يا بواسير در واقع بدليل ضعف ديواره مقعد در بعضي نقاط ايجاد مي شود كه در نتيجه آن وريد هاي خوني در آن مناطق پرخون شده و تغيير شكل پيدا مي كنند و حجيم و گشاد مي شوند. اين روند باعث خونريزي و ايجاد يك توده عروقي مي كند كه بداخل مجراي مقعد برجسته مي شود . البته خونريزي از مقعد علل مختلف ديگري نيز دارد كه ممكن است برخي بدخيم باشند.بنابراي هر بواسير يا خونريزي از مقعد نياز به بررسي توسط جراح عمومي دارد.بهترين درمان بواسير بلاشك بهترين روش در درمان هموروئيد، درمان بواسير يا هموروئيد با ليزر است ولي اين روش درماني هم شرايط خاص خود را دارد كه بايد رعايت شود.شرط اصلي آن اينست كه دستگاه ليزر مخصوص درمان هموروئيد باشد و در درمان بواسير فقط از اين نوع دستگاها استفاده شود (در دستگاهاي ليزر معمولي اشعه به يك نقطه روبروي خود مي تابد نه جاي ديگر و اين خاصيت ذاتي ليزر است و براي از بين بردن هموروئيد با دستگاه هاي معمولي لازم است توده هموروئيدي يا سوزانده شود و يا به تمام نقاط آن بارها و بارها ليزر تابانده شود كه سوزاندن هموروئيد خود عوارضي دارد.)بواسير ممكن‌ است‌ سال‌ها وجود داشته‌ باشد اما تنها با وقوع‌ خونريزي‌ بدان‌ پي‌برده‌ شود. از علل اصلي ابتلا به اين بيماري ميتوان به چاقي , ايستادن بيش از حد سرپا و يبوست اشاره كرد.بواسير معمولاً با مراقبت‌ مناسب‌ خوب‌ مي‌شود، اما علايم‌ بواسير ممكن‌ است‌ افت‌ و خيز داشته‌ باشند (يعني‌ بواسير ممكن‌ است‌ پس‌ از يك‌ دوره‌ يبوست‌ دوباره‌ ظاهر شود). در مواردي‌ كه‌ به‌ درمان‌ محافظه‌كارانه‌ خوب‌ پاسخ‌ نمي‌دهند شايد جراحي‌ مورد نياز باشد.عوارض‌ هموروئيداز جمله عوارض ناشي از هموروئيد عبارتند از:

• كم‌خوني‌ فقر آهن‌ اگر خونريزي‌ قابل‌ توجه‌ باشد.• درد شديد در اثر وجود لخته‌ خون‌ در بواسير• عفونت‌ يا زخم‌ شدن‌ بواسير

منبع: عدم درمان بواسير




:: بازدید از این مطلب : 397
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 فروردين 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: