درمان هموروئيد با دستگاه هاي پزشكي
نوشته شده توسط : jody

درمان هموروئيد با دستگاه هاي پزشكي

هموروئيد يك گونه واريس وريدي مي باشد كه در قسمت ركتوم (راست روده ) پديد مي آيد. احتمال دارد اين توده هاي هموروئيد  ي به خارج از مقعد بيايند و هنگامي هم بر اثر پاره شدن وريدي خون در تحت مخاط و در درون توده هاي هموروئيدي جمع گردند كه خيلي دردآور مي باشد و اغلب در خارج از مقعد بروز مي كنند كه به منظور خلاص شدن از درد بايست تخليه و محل آن با ليزر سوزانده شود .

بر اثر وارد آمدن فشار زياد در موقع دفع اين تجمع وريدي پرخون شده و متورم مي شود و اگر فشار تكرار شود و يبوست رويه ان زخمي شده و منجر به خونريزي ميگردد . معمولا اين خونريزي در قسمت پاياني دفع مشاهده ميشود.

درمان هموروئيد و بواسير با دستگاه هاي پزشكي

درمان هموروئيد با دستگاه داپلر درمان بواسير يا هموروئيد با ليزر با روش داپلر كه با دستگاه ويژه نخست شريان پيدا شده و بعد اين شريان مسدود مي گردد و در گام بعدي وريد مسدود ميشود . اين شيوه در عمل كار ساده اي نمي باشد و يافتن شريان و بستن آن به درستي انجام نمي شود و آخر سر همان شيوه رابر بند ( حلقه لاستيكي ) ميشود اين شيوه نيز به منظور توده هاي خارجي مناسب نيست.درمان بواسير با ليزردرمان ليزري بواسير يا هموروئيد در حال حاضر خيلي شايع گشته به اين خاطر كه به نسبت بقيه شيوه هاي درماني خيلي ساده تر، كم هزينه تر و كم عارضه تر مي باشد و احتياجي به بستري شدن در بيمارستان ندارد ( البته در موردهايي كه فرد مبتلا خيلي حساس است و بيهوشي عمومي خواسته بيمار مي باشد كار راحت تر مي گردد) دوران نقاهت پس از عمل جراحي خيلي كوتاه مي باشد .شيوه درمان بواسير با ليزر برخي اوقات با بقيه شيوه هاي درمان بواسير همراه مي شود مثل همراه كردن اين شيوه با رابر بندينگ ( حلقه لاستيكي ) و فريزينگ كه همان يخ زدگي مي باشد كه احتمال دارد در موردهايي نتيجه خوبي بدهد اما اصل درمان هموروئيد با ليزر مي باشد. بايد توجه كنيد كه در غالب مركزهاي درماني با ليزر از شيوه سوزاندن يعني كوتريزاسيون بهره مي برند اما برخي از كارشناسان با دستگاه خيلي پيشرفته اي كه در اختيار دارند از شيوه كواگولاسيون و به طور  تحت مخاطي بواسير را درمان مي نمايند. اين دستگاه با فيبر ليزر راديال شيرينكيج عمل ميكند به اين صورت كه در زير مخاط فرو مي رود و عروق توده هموروييدي را نابود مي كند و در نتيجه توده هموروئيدي از بين مي رود.




:: بازدید از این مطلب : 316
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 فروردين 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: