پيشگيري از بواسير
نوشته شده توسط : jody

اصلي ترين و راحت ترين علت پديد آمدن هموروئيد، فشار بيش از اندازه بر روي وريدهاي قسمت لگن و مقعد مي باشد.

به طور نرمال، بافت درون مقعد از طريق عروق خوني بسياري انباشته گشته تا حركت هاي روده به آساني كنترل گردند. اگر به منظور خارج شدن مدفوع بيش از حد فشار به اين قسمت ها وارد نماييد، اين فشار بيش از اندازه منجر به كشيده و متورم شدن عروق آن قسمت شده و سرانجام ممكن است مبتلا شدن به هموروئيد را بالا ببرد.

اسهال و يا يبوست هم منجر به فشار آوردن به اين قسمت ها مي شوند و سرانجام بالا رفتن فشار بر روي وريدهاي مقعد مي گردند. امكان ظاهر شدن هموروئيد در شش ماه آخر حاملگي در زنان باردار بيشتر است، به اين خاطر كه بالا رفتن فشار بر روي عروق خوني قسمت لگن وجود دارد. از جنبه اي ديگر فشاري كه به منظور بيرون شدن نوزاد از رحم در زمان زايمان اعمال مي گردد، ميتواند منجر به بدتر گشتن هموروئيد شود.

در حالت كلي بواسير بيماري متداولي مي باشد كه به آساني ميتوانيد از مبتلا شدن آن و يا حاد شدن آن پيشگيري به عمل بياوريد. خوردن خوراك ها و گياهان سرشار از فيبر مانند ميوه جات، سبزي تازه و حبوبات (گندم، ذرت و…) قادرند امكان مبتلا شدن به هموروئيد را به شدت كم كنند. همينطور نوشيدن مقدار كافي آب در طول روز و دارا بودن فعاليتهاي بدني و ورزشي اثر خيلي خوبي در جهتدرمان بواسير  هستند.راه هاي پيشگيري از هموروئيداگر تا به امروز به قدري خوش شانس بوديد كه اين بيماري را نگرفته ايد،در ادامه راه هايي به منظور پيشگيري از هموروئيد را مطالعه مي كنيد كه حتي اگر به هموروئيد هم مبتلا شويد، با اين شيوه ها قادريد از مبتلا شدن دوباره در آينده پيشگيري نماييد.

• استفاده از موادغذايي فيبردار: خوردن زياد ميوه جات، سبزيجات و حبوبات منجر به مدفوع بزرگتر شده و راحت تر دفع مي شود.

• نوشيدن مايعات: نوشيدن مايعات بيشتر، مدفوع را نرم تر مي كند و فشار موقع عمل دفع پايين مي آيد.

• به تاخير انداختن عمل دفع منجر به خشك و محكم شدن مدفوع مي شود و دفع آن خيلي سخت مي گردد.

• ورزش: فعاليت بدني منجر به كاسته شدن فشار وارد بر رگ ها شده و امكان يبوست را هم كم مي كند.

• نشستن و ايستادن طولاني مدت بر روي رگ ها فشار وارد مي كند. اگر موقعيت شما طوري است كه مجبوريد بيش از اندازه بنشينيد و يا بايستيد حتماً هر از چند گاهي از جايتان بلند شويد و گردشي بكنيد.

• خود درماني به منظور تسكين موقت :اگرچه خيلي از هموروئيد ها خود به خود درمان مي گردند، شيوه هايي موجود است درمان بواسير يا هموروئيد با ليزر كه قادر باشيد اين پروسه درماني را به سرعت انجام بدهيد و اندازه دردتان را كاهش بدهيد.دراز كشيدن در وان آب گرم به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقيقه تورم و درد را كاهش مي دهد. با فرار دادن كمپرس يخ بر روي ناحيه آسيب ديده هم قادر هستيد تورم آن را كاهش بدهيد.كرم هاي موجود در بازار كه داراي عصاره ي فندق، هيدروكورتيزون يا بقيه عامل هاي ضد التهاب مي باشند، قادرند  تورم و درد را كاهش بدهند.

منبع: پيشگيري از بواسير




:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 فروردين 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: