عوارض هموروئيد
نوشته شده توسط : jody

پرولاپس (يعني بيرون افتادگي هموروئيد از مقعد)، خونريزي و به وجود آمدن كانونهاي نكروزي در گره هاي هموروئيد از نمونه عارضه هاي هموروئيد هستند.

لخته شدگي گره هاي هموروئيد يكي از وخيم ترين عارضه هاي آن است. اين پروسه مي تواند به سياهرگهاي غشاء مخاط راست روده هم منتقل شود.

احتمال دارد تورم و التهاب به ديواره بيروني راست روده، اسفنكتر مقعد، كناره مقعد و حتي عضوهاي تناسلي منتشر گردد. فشرده شدن بافت هاي ملتهب و ورم كرده به بخش هاي گوناگون عصب و انتهاهاي آنها باعث دردهاي زياد در مقعد و كناره آن مي گردد.

مبتلا به هموروئيد درمان بواسير نمي تواند بنشيند و تحرك لازم را داشته باشد، و مجبور مي كشد دراز بكشد تا درد كمتر شود. احتمال دارد تب بيمار به ۵ / ۳۷ تا ۸ /۳۸ درجه زياد شود. آنمي فقر آهن هم از نمونه عارضه هاي خونريزي مزمن هموروئيد است.


پيشگيري از عارضه هاي بواسير  رژيم غذايي مناسب. خوردن غذاهاي فيبردار و افزودن ۱ تا ۲ قاشق غذاخوري پودر سبوس به غذا و يا حل آن در ۸۰ اونس آب.پيشگيري از چاق شدن و رزش منظم و مرتبفعال و پر تحرك كردن زندگياستفاده متعادل مشروبات الكليحمام آب گرم نشسته پمادهاي بي حس كننده موضعيمراعات اصولي بهداشت و نظافت شخصي. به خاطر نبود نظافت شخصي و درمان هموروئيد يا بواسير با ليزر ، از هر ۲ بيمار يكي از آنها گرفتار اين بيماري مي گردند.

بايد دانست كه در ۱mm3 مدفوع انسان سالم تقريبا  ۱۷ ميليون ميكروب يافت مي شود. اگر مبتلا به هموروئيد پس از توالت مقعد و كناره هاي آن را به خوبي شستشو ندهد تقريبا ۳-۴mm3 از جرم مدفوع در كناره مقعد مي مانند و باعث زياد شدن دائمي و گسترش عفونت در آن مي گردند.

منبع: عوارض هموروئيد




:: بازدید از این مطلب : 330
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 فروردين 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: