روش هاي درمان خانگي هموروئيد
نوشته شده توسط : jody

هموروئيد يا بواسير بيماري خيلي رايجي مي باشد كه اشخاص در رده هاي سني گوناگون به آن مبتلا مي شوند ولي خيلي از اشخاص به خاطر خجالت از گفتن آن و مراجعه به پزشك اجتناب مي كنند.نوشته زير به راه هاي تازه درمان اين بيمارى اشاره اي دارد.

امكان دارد نام هموروئيد چندان برايتان آشنا نباشيد اما مسلما واژه درمان بواسير را شنيده ايد. بايد بدانيد كه هموروئيد همان بواسير مي باشد و يكى از بيمارى هاى رايج مي باشد و تقريبا ۷۵ درصد اشخاص به خصوص اشخاصي كه بيشتر از سي سال سن دارند در مدت زندگى شان به اين بيمارى مبتلا مى شوند.
در اين نوشته چند شيوه عملي به منظور پيشگيري و درمان هموروئيد را مي آوريم:

شستشوي كامل قسمت مقعد پس از دفع مدفوع كه خوشبختانه ريشه در آداب هرروزه ما دارد و كار خيلي مناسبي مي باشد، جزو نخستين سفارش ها به مبتلايان هموروئيد در كشورهايي مي باشند كه اين عادت خوب را ندارند .كمپرس با آب گرم يكي از اثرگدارترين شيوه ها به منظور درمان و آرام كردن نشانه ها مي باشد.

به اين صورت كه هر روز چنديم مرتبه به ويژه پس از دفع مدفوع به مدت چند دقيقه در آب گرم با دماي ولرم بنشينند. براي اين عمل مي توان از يك لگن پلاستيكي كه كاملاً تميز شده، كمك گرفت.به كارگيري توالت ايراني در اين موردها هرگز سفارش نمي شود به اين خاطر كه فشاري كه مي آورد وضعيت خارج ماندگي و بقيه نشانه ها را دو چندان مي كند پس اگر در خانه توالت فرنگي نداريد مي توانيد از مدلهاي صندلي هايي كه به حالت توالت فرنگي ساخته شده اند، بهره ببريد.يكي از اصلي ترين كارهاي پيشگيرانه درماني ، جلوگيري از يبوست و به وجود آمدن مدفوع ساخت مي باشد كه از فاكتورهاي اصلي به وجود آمدن  درمان هموروئيد يا بواسير با ليزر  شمرده مي شود .

براي اينكار توصيه مي شود از ميزان كافي مواد غذايي داراي فيبر، انواع سبزيجات و ميوه به ويژه ميوه هاي ملين مانند گلابي ، آلو ، انجير و ... نان سبوس دار و نوشيدن مايعات و به ويژه آب كافي در روز (تقريبا ۸ ليوان)‌ بهره بگيريد. از آنجايي كه نبود تحرك كافي هم قسمتي از فاكتورهاي پديدآورنده زمينه اي شمرده مي شود قرار دادن گونه اي فعاليت بدني نظير پياده روي يا بقيه ورزشه هاي آرام در برنامه هر روزه توصيه مي گردد.

در موردهايي كه نشانه ها دوچندان مي شوند، استراحت در وضعيت دراز كش به صورتي كه قسمت پايين كمر بالاتر باشد و از ايستادن و نشستن درازمدت پرهيز كنيد. بايد توجه كنيد كه كارهاي توصيه شده بايست هميشگي و به طور مداوم انجام شوند به اين معني كه هميشه بايست از يبوست جلوگيري و مدفوع را نرم نگه داريد و از وضعيت هاي عمودي پرفشار ( ايستادن و نشستن درازمدت ) خودداري كنيد.

منبع:درمان خانگي هموروئيد




:: بازدید از این مطلب : 316
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 فروردين 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: