درمان خانگي بواسير
نوشته شده توسط : jody

درصورتي كه شما احساس كرديد كه علائم بواسير را دارا ميباشيد تا يك هفته موارد زيررا انجام دهيد واگر بهبود حاصل نشد به پزشك مراجعه كنيد.

1-منطقه مقعد را تميز نگه داريد. هر چند كه پاك كردن ناحيه مقعد مي تواند دردناك باشد به آرامي آن را با يك ليف حمام نرم، آب گرم و صابون ملايم بشوييد.

2-از كرم هاي مسكن موضعي استفاده كنيد مانند:كرم ليدوكايين يا بنزوكائين و هيدروكورتيزون

3-از روان كننده وتسكين دهنده اي مانند آلوئه ورا استفاده كنيد شما مي توانيد ژل آلوئه ورا از داروخانه خريد نماييد و در موضع بماليد.

4-جهت تسكين خارش، سوزش و التهاب ميتوانيد از سركه سفيد ويا از سركه سيب استفاده كنيد به اين صورت كه پنبه را به سركه آغشته كنيد وبه موضع بماليد.

5-روزانه 8تا10ليوان آب بنوشيد زيرا مصرف اين ميزان آب مدفوع شما را نرم مي كند و نياز به فشار در هنگام دفع را كاهش مي دهد.

6-از مواد غذايي پر فيبر استفاده كنيد زيرا فيبر باعث نرم شدن مدفوع ميشود وبسيار موثر ميباشد فيبر يكي ديگر از نرم كننده هاي مدفوع بسيار عالي است شما مي توانيد با خوردن غذاهاي با فيبرمانند حبوبات بيشتر، غلات سبوس دار، دانه ها، ميوه ها و سبزيجات به دفع راحترمدفوع خود كمك كنيد

7-در ضمن ميتوانيد از بعضي داروها كه بدون نسخه پزشك موجود است از داروخانه تهيه كنيد مانند مكمل هاي پسيليوم مانند Citrucel يا موسيل

8-سعي كنيد بعد از هر اجابت مزاج 20 دقيقه در وان آب گرم بنشينيد اين كار تسكين دهنده درد بواسير است .اطمينان حاصل كنيد كه آب گرم است نه داغ. آب گرم به تنهايي تسكين دهنده خواهد بود اما شما مي توانيد نمك طعام، نمك فرنگي اصل، بابونه، بومادران و كالندولا را به آن اضافه نماييد. وبعد از 20دقيقه به آرامي ناحيه تناسلي را با يك حوله نرم خشك كنيد.

9-جهت كاهش تورم، التهاب و درد از بسته يخ و يا كمپرس سرد استفاده كنيد بسته يخ را در ناحيه مقعد به مدت 15 دقيقه قرار داده و يا فشرده سازي نماييد و دو تا سه بار در روز تكرار كنيد.

10-به مدت طولاني سر دستشويي نشينيد

11-از زور زدن براي دفع مدفوع خودداري كنيد.

12-هنگامي كه نياز به توالت داريد به دشتشويي برويد و مدفوع خود را نگه نداريد زيرا نگه داشتن مدفوع سبب سفت و خشك شدن آن در راست روده مي شود و اجابت مزاج را مشكل مي كند.

13-زمان زيادي در توالت صرف نكنيد. صرف مدت زمان طولاني و نشستن در دستشويي سبب فشار در ناحيه مقعد مي شود بيش از 10 دقيقه در توالت ننشينيد اگر شما يبوست داريد خود را تميز كرده استراحت كنيد و مقداري آب بنوشيد و يك پياده روي داشته باشيد و سعي كنيد دوباره براي اجابت مزاج برويد.

14-از دست دادن وزن. اگر اضافه وزن عامل بواسير شما است .از دست دادن وزن ممكن است به شما كمك كند.

15-ورزش عملكرد روده را تحريك كرده و دفع مدفوع را آسانتر مي كند. سعي كنيد 20 دقيقه در روز تمرين هوازي متوسط داشته باشيد. راه رفتن يك روش عالي براي شروع است. اگر شما يك كار كم تحرك داريد در هر ساعت بلند شده و در اطراف راه برويد ورزش بيشتر همچنين مي تواند به شما در از دست دادن وزن كمك كند.

16-ايجاد تغييرات در رژيم غذايي براي كمك به درمان بواسير . مدفوع نرم تر به معني كمتر زور زدن است فشار كمتر بر روي ناحيه مقعد وارد شده و زمان كمتري صرف نشستن در توالت مي شود تغييرات رژيم غذايي به معناي هر دو اضافه كردن، حذف و يا كاهش مصرف غذاهاي خاص مي باشد در اينجا چند نمونه عبارتند از:
غذاهاي براي اضافه كردن:
شامل مقدار زيادي آب، آلو يا آب آلو، بذر كتان زميني، غذاهاي با اسيدهاي چرب امگا، سبزيجات، سبزيجات خام و ميوه مي باشد.
غذاهاي براي حذف و يا كاهش:
شامل غذاهاي سرخ شده، كربوهيدرات هاي تصفيه، محصولات لبني و سديم مي باشد.

17-ايجاد تغييرات در رژيم غذايي براي حمايت از سلامت رگ هاي شما است بسياري از غذاها و گياهان حاوي تركيبات هستند كه سلامت وريد با تقويت ديواره رگهاي خوني را پشتيباني كند. برخي از اين غذاها و گياهان نيز التهاب را كاهش مي دهند كه عبارتند از: فلاونوئيدها (موجود در مركبات، توت سياه، گيلاس و بسياري از ميوه ها و سبزيجات ديگر) گياه دارويي كوله خاص Butcher's broom
شاه بلوط هندي
درخت جينكو بيلوبا
كالندولا
گاهي ممكن است با رعايت موارد گفته شده بواسير بهبود پيدا نكند لذا در موارد زير به دكتر مراجعه نماييد.
طول مدت علايم:
اگر خونريزي و درد به طور معمول پس از دو تا سه روز حل و فصل نشود. اگر اين علائم طولاني تر از يك هفته شد به پزشك مراجعه كنيد
خونريزي از بواسير معمولاً تنها با حركات روده رخ مي دهد. اگر شما در حال تجربه خونريزي مقعدي در هر زمان ديگر هستيد به پزشك مراجعه كنيد . تغييرات در علائم شما مي تواند به معناي بدتر شدن وضعيت شما باشد. همچنين مي تواند به اين معني باشد كه مشكل ديگري وجود دارد. اگر خونريزي از روشن به قرمز تيره تغيير كرد با دكتر خود در اسرع وقت تماس بگيريد.
شدت علائم:
اگر شما روش درمان بواسير يا هموروئيد با ليزر  را انتخاب كرديد و  علائم بيماري بدتر يا شديد شوند به پزشك مراجعه كنيد
درمان گياهي بواسير 
مصرف سير بواسير را درمان مي‌كند. متبلايان به هموروئيد بايد از مصرف عدس، بادمجان، اغذيه شور و غذاهاي تند پرهيز كنند. چنانچه افراد درصورت داشتن يبوست مزمن به موقع درمان را آغاز كرده وخصوصا از رژيم غذايي مناسب و ميوه‌هايي همچون گلابي، پرتقال وزردالو و انجير استفاده كنند، مشكل آنان تبديل به بواسير نشده و متعاقب آن به عمل جراحي نيز نياز نخواهند داشت. 




:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 فروردين 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: