جراحي براي هموروئيد داخلي
نوشته شده توسط : jody

هموروئيد به عنوان يكي از شايع ترين بيماري هاي پزشكي در كل جمعيت شناخته شده است. اين باليني با خونريزي ركتال بدون درد در طي دفع با يا بدون پرولاپس بافت مقعد مشخص مي شود.

به طور كلي، هموروئيد ها را مي توان به دو نوع تقسيم كرد: هموروئيد داخلي و هموروئيد خارجي.

هموروئيد خارجي معمولا نياز به درمان خاصي ندارد، مگر اينكه آن به شدت ترومبوز شود يا باعث ناراحتي بيمار شود.

در همين حال، هموروئيد داخلي با درجه پايين تر مي تواند به طور موثر با دارو و اقدامات غير عملياتي (مانند باند لاستيكي و اسكلروتراپي تزريق) درمان مي شود.

جراحي براي هموروئيد داخلي داخلي با درجه بالا نشان داده شده است، يا هنگامي كه روش هاي غير عملياتي شكست خورده يا عوارض رخ داده است. اگر چه hemorrhoidectomy excisional همچنان عمليات اصلي براي hemorrhoids پيشرفته و هموروئيد پيچيده باقي مي ماند، چندين عمليات مهاجم كوچك (از جمله Ligage hemorrhoidectomy، doppler هدايت اتصالات خونريزي خونرساني و hemorrhoidopexy استپلد) به شيوه هاي جراحي به منظور جلوگيري از درد بعد از hemorrhiodectomy معرفي شده است. اين مقاله در مورد برخي از دانش بنيادي و درمان فعلي هموروئيد با توجه به يك متخصص كلئوپروتولوژيست مي پردازد كه شامل درمان هموروئيد با ليزر  در شرايط پيچيده مانند هموروئيد در دوران بارداري، هموروئيد در بيماران مبتلا به ايمن، هموروئيدها در بيماران مبتلا به سيروز، پرفشاري پورتال، هموروئيد در بيماران مبتلا به آنتي ترومبوتيك، و ترومبوز شديد يا خونريزي مفصلي. ديدگاه هاي آينده در درمان هموروئيد  نيز مورد بحث قرار گرفته است.

كليدواژگان: هموروئيد، پاتوفيزيولوژي، درمان، نتيجه، عوارضنكته اصلي: هموروئيد يك بيماري بسيار شايع آنوركتال است كه به عنوان بزرگ شدن علائم و / يا جابجايي ديستال كوسن هاي مقعدي تعريف شده است. به غير از كانال عروقي غيرطبيعي گسترش يافته و تغييرات مخرب در حمايت از بافت در بالشتك هاي مقعد، شواهد جديدي وجود دارد كه هموروئيد با وضعيت فوق العاده اي از ناحيه انحرافي و برخي موارد التهاب بافت همراه است. اين مقاله به طور جامع و كامل پاتوفيزيولوژي، تشخيص باليني و درمان شقاق را بررسي مي كند كه شامل اصلاح رژيم غذايي و شيوه زندگي، رويكرد فارماكولوژيك، رويه هاي دفتر و عمليات هموروئيد (مانند هموروئيدكتومي و ساير عمل جراحي غير عمدي) است. مديريت هموروئيد در شرايط پيچيده نيز مورد توجه قرار گرفته است.
رفتن به:معرفيهموروئيد يك بيماري انحرافي بسيار شايع است كه به عنوان بزرگ شدن علائم و / يا جابجايي ديستال كوسن هاي مقعدي [1،2] تعريف شده است كه برجسته شدن مخاط مخاطي كه توسط بافت همبند شكم، عضلات صاف، عروق شرياني و وريدي تشكيل شده است. شيوع واقعي هموروئيد ناشناخته است؛ با اين حال، شواهد اخير نشان مي دهد شيوع افزايش هموروئيد در طول زمان. در سال 1990 يك مطالعه اپيدميولوژيك هموروئيد در ايالات متحده ميزان شيوع آن 4/4 درصد را نشان داد، در حالي كه برخي از گزارشهاي قرن 21st از كره جنوبي و اتريش شيوع هموروئيدها را در جمعيت بالغ 4-14 درصد [4] و 9/38 درصد [ 5] به ترتيب. برآورد شده است كه 25 درصد از مردم بريتانيا و 75 درصد از شهروندان آمريكايي در برخي از زمان ها در زندگي خود، هموروئي ها را تجربه مي كنند [6،7]، به ويژه در زنان باردار و بزرگسالان سالخورده.
افراد مبتلا به هموروئيد و كساني كه اشتباه فكر مي كنند كه هموروئيد داشته باشند، تمايل به استفاده از داروهاي خودشان داشتند تا اينكه به دنبال مراقبت هاي مناسب پزشكي باشند. با توجه به دوران سالانه Google در سال 2012 (Google Zeitgeist)، هموروئيدها در ايالات متحده، پيش از بيماري ريفلاكس معده و بيماري هاي منتقله از راه جنسي، روند صعودي بود. متاسفانه، كيفيت اطلاعات در مورد درمان هموروئيد در اينترنت بسيار متغير بود و تقريبا 50٪ از وب سايت ها داراي كيفيت پايين بودند [9]. پزشكان بايد توصيه و درمان بيماران مبتلا به هموروئيدي با داروهاي مبتني بر شواهد و استاندارد مراقبت كنند. عملا بيشتر بيماران مبتلا به هموروئيد با درجه پايين به طور مؤثر مي توانند با اقدامات غيرمستقيم توسط پزشك مراقبت هاي اوليه، متخصص گوارش يا جراح عمومي در يك بيمارستان سرپايي درمان شوند. جراحي براي هموروئيد درجه يك نشان داده شده است، يا هنگامي كه روش هاي غير عملياتي شكست خورده يا عوارض رخ داده است [2]. اين مقاله در مورد برخي از دانش بنيادي و درمان بواسير با ليزر  بدون عارضه و پيچيده با توجه به يك متخصص كولوركتولوژيست مورد بررسي قرار مي گيرد.
رفتن به:پاتوفيزيولوژي روزمره از هموروئيد پاتوفيزيولوژي دقيق هموروئيد درك نمي شود. در حال حاضر، هموروئيدها عبارتند از پاتولوژيك توصيف تغييرات علامتدار و غير طبيعي به سمت پايين مقاطع نرمال مقطع [2]. به عنوان يك نتيجه از تغييرات مخرب در بافت متصل بافت و گردش خون غيرطبيعي در داخل بالشتك هاي مقعد، بالشتك هاي مقعد كشويي در نظر مي گيرند انقباض غير طبيعي و القاء التهاب هموروئيد





:: برچسب‌ها: بواسیر, درمان بواسیر, درمان بواسیر با لیزر, هموروئید, درمان هموروئید با لیزر, درمان هموروئید, شقاق, درمان شقاق, درمان شقاق با لیزر, فیستول, درمان فیستول, درمان فیستول با لیزر, کیست مویی, درمان کیست مویی, درمان کیست مویی با لیزر ,
:: بازدید از این مطلب : 352
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 8 تير 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: